funderar över ett par saker som kommit upp sen jag bytte operativsystem till ubuntu 8.04.
1. När jag försöker spela video på LinuxTube så funkar det inte, det kommer bara upp en text där det står att jag inte har rätt version av flash men jag har installerat restricted extras samt några andra flash "saker" från pakethanteraren men problemet kvarstår som sagt. Det konstiga är också att Youtube fungerar men tydligen alltså inte denna sidan. Någon som har tips om hur man kan lösa detta?
2. En annan sak som jag också funderar över är hur man kan ta reda på exakt vad man har installerat på dator sen operativsystemet installerades, finns det någon meny eller likande?
slutligen så har jag börjat skriva på ett projekt som kommer att handla om mina erfarenheter när det gäller att gå från windows till ubuntu, de svårigheter som trots allt fanns där och hur det hela har utvecklat sig med tips och trix som jag fått reda på under tidens gång. Några ideer på vart man skulle kunna publicera dylik text? finns det inntresse/behov av dylikt? (finns ju en hel del hjälp att få på andra håll om man säger så...)
kommentarer, svar m.m. uppskattas