Beryl Settings Manager

hakan58

Beryl Settings Manager

Inlägg av hakan58 »

Jag fick mitt Radeon Mobility M300 att fungera, med hjälp av denna guide..
http://lhansen.blogspot.com/2006/10/3d- ... -edgy.html
.. inte helt stabilt men det var ju inte att vänta heller, det är ju "beta" vad jag förstår.

Jag kan se och "rulla" kuben med ctrl+alt+vänsterknappen på musen, men hur/var ställer jag in så att jag kan ha kuben på skrivbordet?

Det finns ju en "triljon" olika inställningar i "Beryl Settings Manager" ;)

/Håkan
Ricque

Beryl Settings Manager

Inlägg av Ricque »

Hur menar du? Antar att du vill styra kuben i 3D med musen. Håll inne CTRL+ALT och håll inne vänster musknapp medan du styr runt.
hakan58

Beryl Settings Manager

Inlägg av hakan58 »

Lite svårt att förklara men Jag skulle vilja ha "kuben" i 3D på skrivbordet, alltså få den att stanna i det läge jag väljer själv, nu blir den "plan när jag släpper "vänsterknappen.

Knappt så jag förstår själv vad jag menar när jag ser min beskrivning.:)

/Håkan
Användarvisningsbild
Lobo

Beryl Settings Manager

Inlägg av Lobo »

Vet inte riktigt vad du menar men om du vill byta "skrivbord" i fasta hack i stället för med musen så funkar Ctrl+Alt+Piltangenterna

//Lobo
hakan58

Beryl Settings Manager

Inlägg av hakan58 »

En bild säger mer än tusen ord...sägs det...så då provar jag.:)

Så här ser mitt skrivbord ut då jag loggar in..
http://www.slackware.se/hakans_slackware/bilder/1.png
..det jag kallar "plant" alltså, och jag ser ingen "kub" men jag kan skifta skrivbord ex.v. med ctrl+alt+piltangenterna.

För att se "kuben" måste jag ta ctrl+alt+hålla ner vänsterknappen på musen..då blir det så här..
http://www.slackware.se/hakans_slackware/bilder/2.png
..när jag släpper musknappen blir den "plan" igen.

Jag skulle vilja ha enl. bild 2 (kuben) jämt, eventuellt med någon "knapptryckning" för att få det "plant".

Blev det mer begripligt nu?

/Håkan
Okänd

Beryl Settings Manager

Inlägg av Okänd »

[quote="hakan58"]En bild säger mer än tusen ord...sägs det...så då provar jag.:)

Jag skulle vilja ha enl. bild 2 (kuben) jämt, eventuellt med någon "knapptryckning" för att få det "plant".[/quote]
Hej

Funderade på detta.... kuben är ju en ploj grej eftersom man har sina 4 arbetsytor.

Via "rotera kuben" kan du då ställa in mer funktioner tex att åka med muspekaren till kanten så snurrar den.
Via musfliken kan du då ändra kommandon...

Att köra kuben som en arbetsyta har jag aldrig sett... kanske finns någon inställning....

Satte mig inuti min kub och kollade.....:P
Bild

:)
hakan58

Beryl Settings Manager

Inlägg av hakan58 »

Att köra kuben som en arbetsyta har jag aldrig sett... kanske finns någon inställning....
Okay, jag hittar i alla fall ingen inställning men som sagts det finns "triljoner".
Jag får väl nöja mig med allt annat "lull,lull" så länge, det är ju en hel del.:)

Tack i alla fall!

/Håkan
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"