Hej, jag vill kunna se detta material i firefox men får inte igång det. Är det möjligt att kunna se HD filmen enligt länken nedan?
http://svt.se/content/1/c6/91/20/20/player.html
Mvh
Sunken
Hur kan jag få detta att funger i firefox?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Hur kan jag få detta att funger i firefox?
För mej funkar det om jag använder VLC.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Hur gör du då? Klickade du på länken jag skickade? Matade du in den manuellt i VLC?vulfgar skrev:För mej funkar det om jag använder VLC.
Jag vill ha det streamen som är HD inte vanliga svt play...
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag missade det där med HD
Det var lurigt när man kom in på själva sidan med valen. Där finns ju direktlänkar, men inte till HD-varianten. Det finns kanske nåt sätt att komma runt detta, bedrövligt att dom inte använder lösningar som funkar på alla plattformar. 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Dom använder Move Media Player vilket en enligt deras FAQ inte stöder Linux.
Ett sätt att gå runt detta problem är att använda wine skulle jag kunna tänka mig vilket är ganska tråkigt att behöva göra enbart för att kunna titta på en webbsida.
Jag skickar ett mail till deras feedback mail " svtwebb.video@svt.se ", hoppas ni gör det samma.
Ett sätt att gå runt detta problem är att använda wine skulle jag kunna tänka mig vilket är ganska tråkigt att behöva göra enbart för att kunna titta på en webbsida.
Jag skickar ett mail till deras feedback mail " svtwebb.video@svt.se ", hoppas ni gör det samma.

Tack för hjälpen
jaha då vet jag att det inte bara är jag som inte fattar mig på firefox utan att det helt enkelt inte fungerar i ubuntu pga SVT...