hur??
hur??
hej!.. jag undrar hur jag installerar ubuntu?? jag ahr laddat ner det jag har det på skiva men fattar ine hur jag ska göra nu snälla svara (jag är 13år så jag är inte den bästa på datorer men jag har hålit på med don i 4 år nu så jag kan mycket... 

Re: hur??
Hej och välkomen trots ditt namn 
Här hittar du olika installationsguider
http://ubuntu-se.org/wiki/Guider/Installation
Det finns för både ubuntu och kubuntu.
Är du beredd att radera hela disken vid installationen, eller vill du dela upp den?
Det är vad som är viktigt att tänka på.

Här hittar du olika installationsguider
http://ubuntu-se.org/wiki/Guider/Installation
Det finns för både ubuntu och kubuntu.
Är du beredd att radera hela disken vid installationen, eller vill du dela upp den?
Det är vad som är viktigt att tänka på.
Du kan börja med följande från windows:
* Säkerhetskopiera alla filer du vill ha kvar även om det värsta skulle hända.
* Radera det som är skräp.
* Defragmentera hårddisken.
* Kör en scandisk/repair.
Jag vet att det jobbas på en guide för det du vill veta, jag är inte rätt person att ge dig ett bra svar, men någon annan är det säkert.
* Säkerhetskopiera alla filer du vill ha kvar även om det värsta skulle hända.
* Radera det som är skräp.
* Defragmentera hårddisken.
* Kör en scandisk/repair.
Jag vet att det jobbas på en guide för det du vill veta, jag är inte rätt person att ge dig ett bra svar, men någon annan är det säkert.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
TicToc, du har själv en länk i den här tråden. Sedan är det frågan vilken som skulle hjälpa Spyan bäst: att installera Ubuntu som ett program i Windows eller att dela upp hårddisken och installera Ubuntu som ett andra operativsystem. I den senare guiden så står det ju ingenting om hur man hur man krymper Windowsdelen för att få plats med Ubuntu. Det kanske vore bra att ha en guide för ett sånt läge också?
Spyan, kan du berätta lite mer om hur du har tänkt dig? Vill du kunna ha både Ubuntu och Windows? Kan du tänka dig att köra Ubuntu som ett program i Windows? Vilken dator har du? Processor, minne, hårddisk och sånt.
Spyan, kan du berätta lite mer om hur du har tänkt dig? Vill du kunna ha både Ubuntu och Windows? Kan du tänka dig att köra Ubuntu som ett program i Windows? Vilken dator har du? Processor, minne, hårddisk och sånt.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag lade till det i guiden, egentligen bara en ny skärmdump och en kort kommentar.maths57 skrev:I den senare guiden så står det ju ingenting om hur man hur man krymper Windowsdelen för att få plats med Ubuntu. Det kanske vore bra att ha en guide för ett sånt läge också?