[quote="sebastean"][quote="netsampler"]Ett alternativ till medlemsavgift och för att visa att man är aktiv ubuntist kan vara att man som medlem skall ha skrivit under Ubuntu Code of Conduct och är en Ubuntuaktivist??
http://www.ubuntu.com/community/processes/newmember[/quote]
[quote="Förslag till stadgar"]För att vara medlem i Ubuntu Sverige så krävs det att man har en personlig presentation i wikin innehållande kort personlig information samt kontaktinformation i form av e-post-adress, jabber eller liknande, och också på något sätt är aktiv inom gemenskapen.[/quote]
Förslaget för närvarande är enligt ovanstående men att vara Ubuntuaktivist är ju ett alternativ, ett annat som nämnts: att bocka i en ruta i forumprofilen.
Att skriva under Code of Conduct tycker jag är intresseant. Nu är det alldeles för komplicerat i dagsläget med generering och uppladdning av nyckel som inte riktigt jag förtod ens
Kanske att skriva under Code of Conduct hade gått att ordna att skriva under från vår svenska webbplats :/
Hur som helst finns Code of Conduct redan översatt till svenska:
Samarbetsavtal[/quote]
En lösning kanske kan vara att man på sin profilsida på vår hemsida/forum kryssar för: Jag godkänner härmed Ubuntu Samarbetsavtal och vill bli medlem i Ubuntu Sverige. Då kan vi också lätt lista alla som är medlemar = medlemslistan?
Som det ser ut nu med Webbplats 2.0 så kommer inloggningnamnet man väljer ochså bli sin personliga Wikisida där man kan fortsätta med en kort presentation av sig själv.