Hur stort projekt är det att byta ut mitt äckliga broadcom kort mot något mer rättroget? Klarar man sånt med tummen mitt i handen eller ska jag hyra någon med större teknisk begåvning. Jag har inga problem att byta saker i min stationära men jag blir lite skakis bara av tanken på mina stora fingrar inuti i min lilla ögonsten.
Tacksam för råd
Byta trådlöst nätverkskort i laptop
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Byta trådlöst nätverkskort i laptop
Vad är det för dator?
Oftast (Dell och IBM/Lenovo i alla fall) brukar det vara ungefär lika svårt som att byta minne...
Vet inte om det finns trådlösa nätverkskort som är integrerade på mamma-kortet, då är det jobbigare!
Oftast (Dell och IBM/Lenovo i alla fall) brukar det vara ungefär lika svårt som att byta minne...
Vet inte om det finns trådlösa nätverkskort som är integrerade på mamma-kortet, då är det jobbigare!

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Det är en Acer 5610Z. Inte en aning om det är inbyggt dock.
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Vill du absolut slippa Broadcom är den lata lösningen att köpa ett lämpligt PCMCIA-kort... Men då får du iofs en antenn som sticker ut på sidan.
-
Jag skulle helst vilja ha bort det. Det är mer att det stör min nattsömn än att jag är i akut behov av trådlöst. Det var klantigt att köpa den från första början. Jag stirrade mig blind på intelkortet och priset. Jag skulle ha kollat upp saken innan.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Eftersom jag vill lära mig allt, och för att jag har ett broadcomm i min laptop (tror jag), så undrar jag varför det är dåligt.
-
Jag vill ta bort det därför att det kräver ofri firmware för att fungera. Om det fungerar bra eller dåligt har jag ingen åsikt om.