Datorn hittar inte tom dvd skiva.
Datorn hittar inte tom dvd skiva.
Datorn känner inte av när jag stoppar in en tom dvd skiva. Är det någon som har en lösning på detta. Vill helst inte installera om ubuntu. Datorn är en Znote 3215W. CD/DVD är en SAMSUNG COMBO (DVD/CD-RW).
Senast redigerad av 2 ansv, redigerad totalt 26 gång.
- Osprey
- Kontakt:
Re: Problem med CD/DVD-brännaren
Prova apt-get install gnome-volume-manager
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Hittar fortfarande inte skivan.Osprey skrev:Prova apt-get install gnome-volume-manager
kolla i /media om du hittar någon/några cdromer
Där finns cdrom och cdrom0. Men jag har bara problem med tomma skivor som jag ska bränna dom andra är inga problem.
Installerade nu om ubuntu men problemet är kvar. Upptäckte att det bara är tomma dvd skivor som inte fungera cd skivor fungerar fint.
Den kan nog inte bränna några dvd-skivor alls, bara cd. Jag har samma modell och det står DVD-ROM på min spelare.ansv skrev:Installerade nu om ubuntu men problemet är kvar. Upptäckte att det bara är tomma dvd skivor som inte fungera cd skivor fungerar fint.

Säljs det datorer utan dvd brännare 2008? Men den heter ju SAMSUNG COMBO (DVD/CD-RW). Betyder inte DVD/CD-RW att man kan bränna dom formaten?. Jag får väll ringa upp Zepto på måndag. Känns ganska meningslöst med en dator där man inte kan bränna dvd.Tarika skrev:Den kan nog inte bränna några dvd-skivor alls, bara cd. Jag har samma modell och det står DVD-ROM på min spelare.ansv skrev:Installerade nu om ubuntu men problemet är kvar. Upptäckte att det bara är tomma dvd skivor som inte fungera cd skivor fungerar fint.
Re: Datorn hittar inte tom dvd skiva.
Combo betyder väl i detta fall DVD+CD plus att kunna bränna CD-plattor. men det fanns dvd-brännare som tillval, det tänkte inte jag heller på när jag köpte min, nu hade jag en annan laptop med dvd-rw tur var.
kolla om du kan köpa en dvd-rw/cd-rw löst av Zepto, det borde dom kunna ordna.
kolla om du kan köpa en dvd-rw/cd-rw löst av Zepto, det borde dom kunna ordna.