Hey gang
Jag har nyligen installerat Compiz-Fusion på min burk men jag kan inte få det att fungera.
Jag installerade det genom Adept.
Det enda Compiz-kommandot jag kan är CTRL + ALT + pil, men som sagt så händer det inget.
Jag testade att starta om men det blev ingen skillnad.
Några idéer?
Tack
Compiz installerat men inget händer
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Compiz installerat men inget händer
Det h'är kanske är en dum fråga men.. Högerklicka på skrivbordet och välj fliken Visuella effekter, har du valt rätt där?
Väljer du Anpassat där så kan du installera Advanced Desktop Effects Settings (ccsm) (finns i Lägg till/ta bort ) och ställa in allt möjligt, och se vad man ska trycka för att få vissa effekter som tex att snurra kuben med musen (just det är som standard ctrl+alt+vänster-musknapp )
Väljer du Anpassat där så kan du installera Advanced Desktop Effects Settings (ccsm) (finns i Lägg till/ta bort ) och ställa in allt möjligt, och se vad man ska trycka för att få vissa effekter som tex att snurra kuben med musen (just det är som standard ctrl+alt+vänster-musknapp )
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Det var ingen dum fråga.
Jag kan inte hitta Visuella Effekter när jag högerklickar på skrivbordet ska jag vara ärlig så hittar jag det inte under K-menu heller, kan jag ha missat att installera någonting då?
Advanced Desktop Effects Settings hittar jag där emot under K-menu, men vad jag än ställer in där så händer inget. Jag gick in och kollade så att jag hade kuben påslagen och testade sedan ditt kommando. Det hände ingenting.
Jag kan inte hitta Visuella Effekter när jag högerklickar på skrivbordet ska jag vara ärlig så hittar jag det inte under K-menu heller, kan jag ha missat att installera någonting då?
Advanced Desktop Effects Settings hittar jag där emot under K-menu, men vad jag än ställer in där så händer inget. Jag gick in och kollade så att jag hade kuben påslagen och testade sedan ditt kommando. Det hände ingenting.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ber om ursäkt, såg inte att du angett Kubuntu i profilen, jag täntke på Gnome.... KDE har jag tyvärr ingen koll på.