Kan inte installera hardy på sata-disk
Kan inte installera hardy på sata-disk
Har två diskar i min burk, en sata och en pata. När jag ska installera Hardy har jag bara möjlighet att välja pata-disken. Har kört gutsy innan och då var det aldrig några problem. Har testat att för-formatera en partition i ext3 från vista och även att skapa opartitionerat utrymme på disken, inget hjälper. Vad göra?
Re: Kan inte installera hardy på sata-disk
Jag har i princip samma problem, jag kan inte installera på SATA hårddisk. Jag har testat intallera Ubuntu 7, Slackware och SUSE Linux men det har strulat i alla installationer. Jag har nu samma problem med Ubuntu 8.04 full.
Jag kör med 2 SATA och 2 PATA diskar. Jag måste koppla ur strömkablarna till mina diskar förutom en av pATA disken för att ens komma igång med installationen, om jag kör med alla diskar i hänger sig dator direkt efter jag valt att jag valt installationsspråk. Jag lyckas inte ens installera på min pATA-disk. Jag bootar med cd och väljer sedan att starta installationen, men innan jag väljer språk, installationspartitioner mm så hinner dator hänga sig.
Jag blir less då det inte funkar, jag har testat installera i felsäkert grafikläge men det hjälper inte.
Jag vill så gärna installera Ubuntu men det är nåt med mitt system som gör att Linux inte vill funka. Har som sagt testat installera olika distar.
Jag kör en AMD 64, 1GB ram, 2 PATA hd, 2SATA hd, 1st dvd-brännare. Ca 1TB totalt utrymme.
Hur ska jag få reda på vad som felar då burken hänger sig??
MVH
Håkan.
Jag kör med 2 SATA och 2 PATA diskar. Jag måste koppla ur strömkablarna till mina diskar förutom en av pATA disken för att ens komma igång med installationen, om jag kör med alla diskar i hänger sig dator direkt efter jag valt att jag valt installationsspråk. Jag lyckas inte ens installera på min pATA-disk. Jag bootar med cd och väljer sedan att starta installationen, men innan jag väljer språk, installationspartitioner mm så hinner dator hänga sig.
Jag blir less då det inte funkar, jag har testat installera i felsäkert grafikläge men det hjälper inte.
Jag vill så gärna installera Ubuntu men det är nåt med mitt system som gör att Linux inte vill funka. Har som sagt testat installera olika distar.
Jag kör en AMD 64, 1GB ram, 2 PATA hd, 2SATA hd, 1st dvd-brännare. Ca 1TB totalt utrymme.
Hur ska jag få reda på vad som felar då burken hänger sig??
MVH
Håkan.