Hej! Jag har precis installerat Ubuntu 8.04 LTS. Allting utom ljudet fungerar fint; Jag får inte ut något ljud överhuvudtaget! pulseaudio är installerat.
När jag försöker spela upp en ljudfil med Totem säger den: Ett fel inträffade, Failed to connect stream: Invalid argument
Vad ska jag göra för att få det att fungera?
Mitt ljudkort är ett i X-Fi-serien från Creative's Soundblaster.
Tack på förhand!
Får inget ljud överhuvudtaget
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Får inget ljud överhuvudtaget
Hej, välkommen till Ubuntu-se
Gå till System/Inställningar/Ljud och testa lite olika inställningar där.
Gå till System/Inställningar/Ljud och testa lite olika inställningar där.
Hej, Lars!
Jag har redan varit där inne och provat ändra i droplisterna flertalet gånger. Det blev inget undantag den här gången.
What to do?
Jag har redan varit där inne och provat ändra i droplisterna flertalet gånger. Det blev inget undantag den här gången.
What to do?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Som jag förstår det så är X-Fi kortet inte "supported" av Ubuntu ännu, och det lär nog ta ett tag innan dom gör det tyvärr.
Men jag hittade denna sidan efter lite efterforskning http://opensource.creative.com/. Vet ej om dom drivrutinerna fungerar men det kan vara värt ett försök. Säg gärna till ifall dom fungerar eller ej.
Observera också att det är BETA drivrutiner som inte är testade med Ubuntu 8.04! Så om du har otur så kan det gå ganska snätt.
Men jag hittade denna sidan efter lite efterforskning http://opensource.creative.com/. Vet ej om dom drivrutinerna fungerar men det kan vara värt ett försök. Säg gärna till ifall dom fungerar eller ej.
Observera också att det är BETA drivrutiner som inte är testade med Ubuntu 8.04! Så om du har otur så kan det gå ganska snätt.