Efter den nast senaste kerneluppgraderingen slutade ljudet att fungera, det ordnade sig senare via uppgraderingar.
Nu med senaste uppgraderingen av kernel som va just innan publik release av 8.04 sa har detta hant:
Tangentbordet:
Jag har apples tunna tangentbord med sladd.
Kan inte skriva å och alla de andra bokstaverna med prickar funkar inte, samt snabela funkar inte.
Tidigare innan uppgraderingen av kernel funkade de knapparna men inte numpadknapparna och tryckte jag pa numlock sa hangde sig hela tangentbordet och jag var tvungen att boota om datorn, (ctrl,alt,backspace rackte inte). Man fick passa sig for att trycka pa den knappen kan man lugnt saga.
Grafikkortet:
Jag kopte enkomt ett Nvidia Geforce 7300 efter att ha last pa forumet att allt skulle funka bra med det.
Efter kerneluppg sa funkar inte de propriotara drivisar, det finns inga.
Jag har da installerat EnvyNG drivisar men far inte ratt upplosning bara 1400*1050 istallet for 1680*1050 som jag har pa min skarm (22").
Jag tror att jag maste redigera xorg.conf, men har inte orkat....
Ljudet:
Ljudet fungerar inte alls.
"Volymkontrollen hittade inga element" star det nar jag klickar pa volymknappen i oversta faltet.
Jag anvander det inbyggda ljudkortet pa grafikkortet. Moderkort: Abit kn8 ultra.
Ja, jag vill bara ge mina synpunkter pa att allt kanske inte funkar direkt och forstar att manga inte orkar mer an att prova lite o sen ger upp.
Sjalv sa vill jag inte ge upp och min tjurighet ar det som oftast tar min tid ifran mig nar jag inte kan ge upp..

Men det ar val lite svart att forklara varfor linux ar sa bra for sambon samt polare nar varken knapparna å mfl samt snabela inte fungerar nar hon ska maila......
Kanns som om det skulle varit battre att slappa en ny version nar det va lite battre stod for grafikkort o ljud, vad tycker ni?
Sjalv sa vantar jag hela tiden pa uppgraderingar....hoppas, hoppas- nae inte idag, faen.