Jag har problem med mitt nätverk. Jag kör Ubuntu 8.04.
Den hittar nätverket och jag får en ip-adress och jag kan pinga min router.
Men jag kan inte Uppdatera eller surfa på nätet, förutom att jag kan surfa till google.se men ingen annanstans!!.
I XP fungerar det utan problem.
hoppas att någon kan hjälpa mig,
problem med nätverk SIS190
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Nätverk SIS190
Hej, välkommen till Ubuntu-se
Att bara Google fungerar verkar ju märkligt. Kommer du åt t.e.x routerns konfigureringssida? Testa host ubuntu-se.org i terminalen, blir svaret 69.60.114.102 eller något annat?
Att bara Google fungerar verkar ju märkligt. Kommer du åt t.e.x routerns konfigureringssida? Testa host ubuntu-se.org i terminalen, blir svaret 69.60.114.102 eller något annat?
Re: problem med nätverk SIS190
Hej Lars
Jag kommer inte åt routern, men om jag går in från en annan dator så finns den första datorn med.
host ubuntu-se.org blir 69.60.114.102
Jag kan söka och allt på google, men klickar jag på en länk så kommer jag inte vidare.
Jag kommer inte åt routern, men om jag går in från en annan dator så finns den första datorn med.
host ubuntu-se.org blir 69.60.114.102
Jag kan söka och allt på google, men klickar jag på en länk så kommer jag inte vidare.
-
Kolla på System/Inställningar/Nätverksproxyserver och se till att den står på direkt internetanslutning.
Det står på direkt internetanslutning.
Jag kan även köra pidgin och ansluta till MSN.
Jag kan även köra pidgin och ansluta till MSN.
-
Fungerar t.ex. ftp://se.archive.ubuntu.com/ubuntu/ Och hur är det med "Program/Internet/Webbläsaren Epiphany"?
Jag kommer in på ftp://se.archive.ubuntu.com/ubuntu/
Men jag har inte Webbläsaren Epiphany
Jag har installerat via Wubi om det kan ha något med saken att göra. Och jag har inte fått internet och uppdateringar att fungera någon gång.
Men jag har inte Webbläsaren Epiphany
Jag har installerat via Wubi om det kan ha något med saken att göra. Och jag har inte fått internet och uppdateringar att fungera någon gång.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kanske en löjlig fråga, och det borde inte vara det felet men har du ställt in din DNS server ordentligt?
Troligt är ju att det inte borde vara det problemet eftersom du kommer åt google.se, men ändå
Troligt är ju att det inte borde vara det problemet eftersom du kommer åt google.se, men ändå