om jag trycker tab i terminalen så blir det ett tvärhäng utan dess like :-(
har även problem med grafik drivrutinerna (ATI Mobility Radeon X600) har testat EnvyNG Laddat senaste från ATI testat med ATI drvaren som följer ubuntu men ingen av dem vill fungera.
Ctrl+Alt+F1 fungerar inte, kan även få hängning i Evolution
När datorn hänger sig så är avstängningsknappen det enda som fungerar
Min stationära dator med Nvidia kort däremot blev helt underbar efter uppgradering till 8.04
har kört 7.04 och 7.10 utan några problem på denhär datorn förut (ja ja jag vet jag skulle väntat några dagar till med uppgraderingen, men jag kunnde inte hålla mig :-) )
tvärhäng
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Re: tvärhäng
Vad har du för fler dator komponenter?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Det är en LG LM 70 Express
Centrino Processor 1,89 GHz
1Gb DDR2
Sata disk 60 Gb
intel 2200Bg trådlöst
1 400x1 050 upplösning på 15" skärm
Centrino Processor 1,89 GHz
1Gb DDR2
Sata disk 60 Gb
intel 2200Bg trådlöst
1 400x1 050 upplösning på 15" skärm
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Nu har jag löst det mesta (ominstallation) , men den hänger sig fortfarande om jag trycker tabb i terminalen om det inte finns något lämpligt ord att fylla på med.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Jag tycker att det verkar så konstigt. Gamla datorer med lite i RAM och seg CPU brukar sega så fort man tabbar i temrinalen, men det sa ju inte din göra...