Varför klipper squid min wlan-anslutning när jag laddar ner en stor mängd data? I senaste fallet rörde det sig om en iso-fil på 700 MB som bara hann en liten bit innan anslutningen klipptes. Det händer inte om jag använder en klient-dator som har kabel-anslutning.
Är det någon här som är duktig på squid som kan tala om för mig vilken regel det är som säger åt den att göra så?
Squid klipper wlan-anslutning
- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Re: Squid klipper wlan-anslutning
Har du wifi-AP eller har du ett nätverkskort i brandväggen?
Kan du posta loggarna?
Kan du posta loggarna?
Iceron skrev:Har du wifi-AP eller har du ett nätverkskort i brandväggen?
Kan du posta loggarna?
Kod: Markera allt
router <------------------- Laptop
| (Trådlös AP)
|
-----------------------
| |
Proxy Klient
(squid)
Är det någon speciell log du syftar på? Squid-loggarna verkar inte ha gett några speciella utslag vid tillfället.
- Iceron
- Kontakt:
Joo, det kanske inte är squid öht kanske? Eller så kanske det blir för mycket för proxyn.
Det är möjligt. Jag får kika vidare på det där sen. Jag kom på att jag har nog aldrig laddat ner en så stor fil via webläsaren på någon av de andra klienterna. Om det är proxyn som strular så borde det ske vid vilken klient man än sitter vid och inte bara via wlanet.
- Iceron
- Kontakt:
Precis, på min ap (som jag inte använder) så klipper den wlan anslutningen titt som tätt, men inte när man är i samma rum som den, men ifall det är en vägg imellan.
Kolla loggarna på klienten då frånkopplingen sker.
Kolla loggarna på klienten då frånkopplingen sker.