Tjenare, Jag använder Gnome och ubuntu Hardy heron 8.0.4 och fick ett felmedelande när jag skulle installera (libcompizconfig-backend-gconf 0.6.0~git20071003) i terminalen står det följande när jag skriver in: sudo apt-get -y install compiz compiz-kde compizconfig-settings-manager compiz-fusion-plugins-extra libcompizconfig-backend-kconfig så står det compiz-gnome: depends: compizconfig-backend-gconf (>= 0.7.4) but it is not going to be installed. och det är efter jag fick ett felmedelande när jag hade installerat (libcompizconfig-backend-gconf 0.6.0~git20071003) och det hjälpte inte att installera om det. Vad kan jag göra ?. Är dålig på att förklara men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
//Ompaa
Compiz Fusion och libcompiz problem!
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Compiz Fusion och libcompiz problem!
Använder du KDE också? Om inte, kolla noga på filnamnen ser du att ett par av dom är till KDE.
"compiz-kde" och "libcompizconfig-backend-kconfig" (kconfig är till KDE och gconf till Gnome)
Förstår inte exakt vad du har problem med eller försöker göra, var vänlig och förklara tydligare.
"compiz-kde" och "libcompizconfig-backend-kconfig" (kconfig är till KDE och gconf till Gnome)
Förstår inte exakt vad du har problem med eller försöker göra, var vänlig och förklara tydligare.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Hej, välkommen till Ubuntu-se
Du behöver installera paketet
compizconfig-backend-gconf, klicka på länken eller gör det via System/Administration/Synaptic.
Du behöver installera paketet

Tjenare igen! Jag har forskat lite i det där och försökt ett tag nu och börjar förstå hur de funkar men problemet är att man måste ha Libcompizconfig-backend-gconf OCH Compizconfig-backend-gconf installerat samtidigt men det går inte att ha båda 2 isntallerade samtidigt. Och ja jag är säker på att båda är Gconf till GNOME. Ha de gött tack för ev. hjälp.