Hardy känns så gammalt

Japp, bara att låsa in honomvulfgar skrev:Man kan ju köra virtuellt...
Intet är som väntans tiderCrashLord skrev:Då är det bara att vänta tills typ 12 juni då när Alfa 1 kommer
Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.vulfgar skrev:Sid, du menar så som dom gör i Debian? Ja, det kanske hade varit en bra idé.
Hmm, varje gång när en release väl släpps så känner jag denna otålighet till att testa nästa, så jag tror jag håller med dej.Sid skrev:Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.vulfgar skrev:Sid, du menar så som dom gör i Debian? Ja, det kanske hade varit en bra idé.
*host* Debian Sid *host*vulfgar skrev:Hmm, varje gång när en release väl släpps så känner jag denna otålighet till att testa nästa, så jag tror jag håller med dej.Sid skrev:Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.vulfgar skrev:Sid, du menar så som dom gör i Debian? Ja, det kanske hade varit en bra idé.
Japp, håller med. Men det är ju nästan så i Ubuntu också fast inte med testing source. Ta hem en Intrepid daily sen har du dina uppdateringar fram till releasen. Som användare så känner åtminstone jag att jag vill ha en stable (Hardy) plus en testing (intrepid) separerade. Sen bygger ju Intrepid på Hardy så det kanske funkar rakt av genom att ändra i programvarukällan om man känner för det.Sid skrev:Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.
Sant! Det kommer att bli kul att se när man slänger in typ:farmfield skrev:Hardy är ju en lite "tråkig" release just eftersom det är en LTS, man tar inte direkt ut svängarna, Ibex blir väl mer åt det hållet då - lekstuga alltså...
Ja det är sant. Men jag tycker ändå det vore bra med en officiellt rullande release. Det skulle innebära många klantskallar men också fler seriösa testare.Bowmore skrev:Japp, håller med. Men det är ju nästan så i Ubuntu också fast inte med testing source. Ta hem en Intrepid daily sen har du dina uppdateringar fram till releasen. Som användare så känner åtminstone jag att jag vill ha en stable (Hardy) plus en testing (intrepid) separerade. Sen bygger ju Intrepid på Hardy så det kanske funkar rakt av genom att ändra i programvarukällan om man känner för det.Sid skrev:Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.
Jo. Visst går det som det är nu, men då blir det 3 steg:Sid skrev:Ja det är sant. Men jag tycker ändå det vore bra med en officiellt rullande release. Det skulle innebära många klantskallar men också fler seriösa testare.Bowmore skrev:Japp, håller med. Men det är ju nästan så i Ubuntu också fast inte med testing source. Ta hem en Intrepid daily sen har du dina uppdateringar fram till releasen. Som användare så känner åtminstone jag att jag vill ha en stable (Hardy) plus en testing (intrepid) separerade. Sen bygger ju Intrepid på Hardy så det kanske funkar rakt av genom att ändra i programvarukällan om man känner för det.Sid skrev:Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.