Ibex när?

Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Ibex när?

Inlägg av CrashLord »

Någon som vet när man kan börja med Ibex?

Hardy känns så gammalt O0
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ibex när?

Inlägg av Ulsak »

Hehe!
När jag slutade skratta efter att ha sett det inlägg, infinner sig samma fråga. Det finns ett utvecklingsschema och jag tror tammefan och det finns folk som redan är på . Skulle inte förvåna mig om det finns en alfa redan i augusti.
ps you are one sick puppy ( it takes one to know another.. ;D )ds
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Jag funderade faktiskt på samma sak inatt. :P Det är ju ett meeting i slutet av maj, så det lär väl inte finnas något att testa förrän framåt juni i alla fall, antar jag.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Bara att kika här:
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/

Brukar inte dröja länge innan föråden dyker upp. Vid Feisty -> Gutsy så tog det bara nån dag. Är dock helt galet att ens försöka använda något i början. De bara kastar in så många nya paket de kan. 8) :P
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Intrepid Ibex Alpa1 släpps den 12 juni ;)
https://wiki.ubuntu.com/IntrepidReleaseSchedule

Intrepid betyder den orädde så var försiktiga ::)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Man kan ju köra virtuellt... ;D
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av CrashLord »

Då är det bara att vänta tills typ 12 juni då när Alfa 1 kommer 8)
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

vulfgar skrev:Man kan ju köra virtuellt... ;D
Japp, bara att låsa in honom :D
CrashLord skrev:Då är det bara att vänta tills typ 12 juni då när Alfa 1 kommer 8)
Intet är som väntans tider :)
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Jag tycker Ubuntu skulle börja med en rullande utestningsutgåva. Alltså om man har t.ex testing i sources.list så rullar skiten in löpande. Som Debian har med testing och unstable. Jag tror man skulle få flera kunniga testare på det sättet. Förmodligen fler korkade buggrapporter också men det kanske det är värt.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Men det är ju så långt dit. *otålig* Det känns lite avslaget att inte få mängder med uppdateringar varje dag och så saknar jag spänningen varje gång jag startar upp datorn efter kärnuppdateringarna. *suck*
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Sid, du menar så som dom gör i Debian? Ja, det kanske hade varit en bra idé.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hardy är ju en lite "tråkig" release just eftersom det är en LTS, man tar inte direkt ut svängarna, Ibex blir väl mer åt det hållet då - lekstuga alltså... ;D
Sid

Inlägg av Sid »

vulfgar skrev:Sid, du menar så som dom gör i Debian? Ja, det kanske hade varit en bra idé.
Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Sid skrev:
vulfgar skrev:Sid, du menar så som dom gör i Debian? Ja, det kanske hade varit en bra idé.
Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.
Hmm, varje gång när en release väl släpps så känner jag denna otålighet till att testa nästa, så jag tror jag håller med dej. :P
Sid

Inlägg av Sid »

vulfgar skrev:
Sid skrev:
Hmm, varje gång när en release väl släpps så känner jag denna otålighet till att testa nästa, så jag tror jag håller med dej. :P
*host* Debian Sid *host*
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Sid skrev:Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.
Japp, håller med. Men det är ju nästan så i Ubuntu också fast inte med testing source. Ta hem en Intrepid daily sen har du dina uppdateringar fram till releasen. Som användare så känner åtminstone jag att jag vill ha en stable (Hardy) plus en testing (intrepid) separerade. Sen bygger ju Intrepid på Hardy så det kanske funkar rakt av genom att ändra i programvarukällan om man känner för det.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

farmfield skrev:Hardy är ju en lite "tråkig" release just eftersom det är en LTS, man tar inte direkt ut svängarna, Ibex blir väl mer åt det hållet då - lekstuga alltså... ;D
Sant! Det kommer att bli kul att se när man slänger in typ:
Murrine med Alfakanalsstöd, Linux 2.6.26 (27?), Bra ATI drivrutiner (öppna), något nytt från Compiz gänget (hörde att det var något rejält på väg), osv. Ett nytt tema ska det väl också bli.

Kan bli hur kul som hellst. :)
Sid

Inlägg av Sid »

Bowmore skrev:
Sid skrev:Ja, alltså har du hardy,ibex eller jonas i sources.list så följer du hardy, ibex eller jonas men om du har testing så har du alltid testing. Du får de nya paketen direkt från start. Det kommer vara trasigt i början men då får du skylla dig själv.
Japp, håller med. Men det är ju nästan så i Ubuntu också fast inte med testing source. Ta hem en Intrepid daily sen har du dina uppdateringar fram till releasen. Som användare så känner åtminstone jag att jag vill ha en stable (Hardy) plus en testing (intrepid) separerade. Sen bygger ju Intrepid på Hardy så det kanske funkar rakt av genom att ändra i programvarukällan om man känner för det.
Ja det är sant. Men jag tycker ändå det vore bra med en officiellt rullande release. Det skulle innebära många klantskallar men också fler seriösa testare.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Sid skrev:
Bowmore skrev:
Ja det är sant. Men jag tycker ändå det vore bra med en officiellt rullande release. Det skulle innebära många klantskallar men också fler seriösa testare.
Jo. Visst går det som det är nu, men då blir det 3 steg:
1. Alfa, helt galet egentligen. Utvecklarna kastar in paket i en enda gröt... Kontroll verkar nästan vara bortglömt. :P
2. Beta, hyffsat stabilt, funkar oftast. Är väl motsvaridheten till Debian testing
3. Sen beta, och RC: Funkar så stabilt att det blir tråkigt. ;)

Men vad skulle skillnaden bli mellan Ubuntu "testing" och Debian testing? Jo, ingen. Ubuntu tar ju paket från debian testing. 8)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"