Jo, jag har varit medlem här förut men nu funkade inte mina inloggningsuppgifter så jag skapade nytt konto. Det kanske beror på nya forumet. Nya forumet är snyggare tycker jag.
I alla fall, jag tänkte fråga, rubriken kanske är lite missvisande, man surfar ju inte med Ubuntu men ni fattar vad jag menar tror jag. Jag har haft Ubuntu installerat i drygt ett år och jag gillar det jättemycket, men funderar ändå på att byta till Windows eftersom jag är student och har anmält mig till det här:
http://msdn60.e-academy.com/elms/Storef ... s=kgth_ite
där man kan få kostadsfri Windows XP, Vista osv...
På den här burken har jag haft Windows tidigare (piratversion) och har alltså nu Ubuntu. Skillnaden är enorm, inte bara vid surfning men det är det som märks mest. Jag använder Google Reader för nyheter och scrollar man neråt hänger det inte med öht, det tar flera sekunder innan den vaknar till, sidor tar flera sekunder att ladda (hej 1995 och surfning med modem

Jag ska vänta på nya Ubuntu som kommer snart och hoppas det blir bättre. Någon som har synpunkt eller vill kommentera, någon som kanske har nåt tweak i rockärmen??
Tack för mig