Ljudet sönder

fisfia
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Ljudet sönder

Inlägg av fisfia »

Efter uppgradering till Hardy funkade ljudet i kanske en halvtimme sen la det av. Helt värdelöst. Kan inte höra nåt annat än när jag gör "Hårdvarutestet". Där hör jag testljudet. Annars hör jag inget hur jag än gör.
Användarvisningsbild
BrigTSD

Re: Ljudet sönder

Inlägg av BrigTSD »

Mitt ljud kraschade också för ett tag sedan. Datorn hade en uptime på ungefär en månad sen fick det vara nog. Ljudet bara tvärdog under en fest. Jepp, dålig reklam för Ubuntu GNU/Linux.... ::)

Det som behövdes var en omstart av datorn. Vilket jag kom på efter att ha provat i princip allt annat. Sen fungerade ljudet perfekt igen.
fisfia
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Inlägg av fisfia »

BrigTSD skrev:Mitt ljud kraschade också för ett tag sedan. Datorn hade en uptime på ungefär en månad sen fick det vara nog. Ljudet bara tvärdog under en fest. Jepp, dålig reklam för Ubuntu GNU/Linux.... ::)

Det som behövdes var en omstart av datorn. Vilket jag kom på efter att ha provat i princip allt annat. Sen fungerade ljudet perfekt igen.
Tack reboot löste biffen. Konstigt.
Användarvisningsbild
BrigTSD

Inlägg av BrigTSD »

Där ser man. Då var det nog samma strul som jag råkade ut för. Vad det beror på har jag ingen aning om. Inget jag gjorde hjälpte förutom en omstart av datorn.
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"