Städa bland dina prylar, dolda skatter finns överallt!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Inlägg av Okänd »

De senaste dagarna i mitt liv har mer eller mindre täckts av ett gigantiskt stort Atombombsliknande dammoln, iallafall nästan iallafall ;). Jag är 20 år och bor hemma fortfarande och med det så måste man ta lite kommando från överheten (läs föräldrar) så hur lite jag än hade sett fram emot att städa upp bland mina grejer så var det verkligen nu i efterhand skönt att få ha det gjort :).

Och nu kommer det riktigt intressanta (iallafall för mig) Ubuntuvänner, i min städning så hittade jag en massa saker som jag fick användning för. Bland annat en switch som fick ersätta min D-Link router (avskyr den), men det bästa som jag fann var nog 256 MegaBytes minnet! Så nu har jag uppgraderat från mina stabila 512 till rymliga 768 ;).

Så ett råd till alla där som inte orkar städa: Gör det, ni kan hitta något riktigt användbart ;).
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

hmm...jag kanske skulle ta och klä ut mig till sjörövare och hämta en spada i förådet och se om jag har några gömda skatter... vem vet jag kanske hittar den där tratten jag tappade bort för ett par månader sen :P
Användarvisningsbild
abc123
Kontakt:

Inlägg av abc123 »

jag städade lite och hittade en vga förlängnningskabel, som jag behövde och tänkte köpa (och inte visste att jag hade). där sparade man lite pengar!
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Hittade en hel drös med kablage i en låda när jag städade förut. Sparade några kronor då :)
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Jag får väl sätta mina ungar att städa då (så slipper jag :P). Kanske några dolda skatter kommer fram. Inte osannolikt om man skall döma efter röran på vissa ställen ... ;)

Tack, tomplast! Nu har jag fått några bra argument när ungarna protesterar! :lol:
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"