Nya versionen

Användarvisningsbild
niclas
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Nya versionen

Inlägg av niclas »

Skall den inte heta 8.04? Det står 8.10 här. Hursomhelst, vem blir först att installera det OCH skriva här om hur det gick?
deltalicious
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Nya versionen

Inlägg av deltalicious »

Jag installerade betan (den som redan släppts) och den fungerade bättre än föregångaren.
Hade stora problem med flash/java. Och detta funkar kanon nu.
Även drivrutiner fungerar bättre :)
Användarvisningsbild
Franq

Inlägg av Franq »

Ok, jag är klar med uppgraderingen nu. Har bara kört några minuter, men allt flyter på bra än så länge. Det går fort som fasiken, känns nästan som att ha stoppat i en ny processor faktiskt. Nåt måste vara fel ::) Men man ska väl inte ropa hej, återkommer senare om problem uppstår, nu ska det testas!
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

Installerade rc-versionen häromdagen och den går fint. Verkar snabbare.

Men allt är inte tip-topp - vissa saker fungerar på ett nytt sätt och det tar löite tid att sätta sig in i. Bl a:
zenity
montering av diskar
Skärmar och grafik/xorg
gnome-panel

m m

Med gnome panelen har jag ett skumt problem; jag har lagt den övre panelen till höger men det finns fortfarande en irriterande knasig skugga kvar överst. Detta trots omstarter. Kan det vara compiz som spökar?

Listan fylls på men totalt sett verkar 8.04 fin-fint!
Användarvisningsbild
Franq

Inlägg av Franq »

Enda patrullen jag stött på ännu är att jag fick ominstallera fixen för att få igång bank-id. Men det var ju ett familjärt problem så det störde inte nämnvärt. Mycket nöjd hittills!
Mikael Håkansson

Inlägg av Mikael Håkansson »

Installerade för några timmar sedan och det har funkat ganska smärtfritt. Hade det vanliga felet som jag alltid får att jag inte kan ändra upplösning (måste manuellt ställa in horizontell och vertical sync mm usch).

Lite jobbigt också att det är Firefox Beta dom har valt som standard browser eftersom den är fortfarande lite buggig, t.ex så stängs X ner ifall man zommar in på Ubuntu Guide sidan och Firefox stängs ner ifall man spelar vissa flash spel osv =(.

Men annars så tycker jag denna versionen är mycket bättre än Gutsy Gibbon.
Nikke
Kontakt:

Inlägg av Nikke »

Mikael Håkansson skrev:Installerade för några timmar sedan och det har funkat ganska smärtfritt. Hade det vanliga felet som jag alltid får att jag inte kan ändra upplösning (måste manuellt ställa in horizontell och vertical sync mm usch).

Lite jobbigt också att det är Firefox Beta dom har valt som standard browser eftersom den är fortfarande lite buggig, t.ex så stängs X ner ifall man zommar in på Ubuntu Guide sidan och Firefox stängs ner ifall man spelar vissa flash spel osv =(.

Men annars så tycker jag denna versionen är mycket bättre än Gutsy Gibbon.
Skumt det där med beta 5an... jag har inte haft några som helst problem med den, kört ett tag.
Däremot har jag vänner som har haft extrema problem med att den hänger sig...
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"