Alle man på däck - fjorton dagar kvar!

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
upnorth

Re: Alle man på däck - fjorton dagar kvar!

Inlägg av upnorth »

Starkt jobbat!

Det enda jag har att anmärka på nu är att första stycket är väl långt, jag skulle gärna se att det delades upp i två delar ;D
Inhuman Soul
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Inhuman Soul »

Snyggt och bra jobbat!

Förutom en sak:
Ubuntu och GNU/Linux är fri mjukvara, vilket bland annat innebär att det är kostnadsfritt för användaren.
Fri mjukvara innebär inte på något sätt att det är kostnadsfritt, även om det ofta är det.

Dessutom så innehåller väl inte vanliga Ubuntu endast fria paket?
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Inhuman Soul skrev:Snyggt och bra jobbat!

Förutom en sak:
Ubuntu och GNU/Linux är fri mjukvara, vilket bland annat innebär att det är kostnadsfritt för användaren.
Fri mjukvara innebär inte på något sätt att det är kostnadsfritt, även om det ofta är det.

Dessutom så innehåller väl inte vanliga Ubuntu endast fria paket?
Kom just på samma sak, har en ändring på gång

Free as in freedom...
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

Vad har du i din dator? Antagligen inte Ubuntu 8.04 som släpps 24 april!

Nästan alla kör Windows som operativsystem i sina datorer, men långt ifrån alla har aktivt valt att göra det. Valfriheten lyser med sin frånvaro vid datorköp, men det finns alternativ. Ubuntu är byggt på GNU/Linux vilket borgar för hög säkerhet och stabilitet. Mindre än en promille av alla skadliga program såsom virus, maskar och liknande påverkar Linuxbaserade system.

Ubuntu är enkelt att använda och bjuder på många innovativa och praktiska funktioner. Nya användare vänjer sig fort. Dessutom fungerar Ubuntu utmärkt även på äldre datorer.

Det är enkelt att prova och se vad man tycker innan man installerar. Genom att starta datorn med ubuntuskivan i cd-läsaren så startar Ubuntu i demoläge och man kan utforska systemet utan att någonting sparas på datorn. Med nya Ubuntu 8.04 kan man även installera Ubuntu som ett program i Windows och utnyttja alla funktioner.

I Ubuntu finns från början flera kompetenta program, som bildredigeraren Gimp för såväl streckgubbar som avancerad bildmanipulation, Pidgin som hanterar MSN, ICQ, Jabber och många andra chatt-tjänster, Evolution är din personliga assistent med bland annat kalender och eposthanterare, Rhythmbox organiserar din musik, F-Spot ger dig full koll på fotosamlingen, den kompletta kontorssviten OpenOffice.org och webbläsaren Firefox med mera.

Genom Ubuntu har man tillgång till förråd med ytterligare drygt 20.000 program, som med bara några musklick laddas ner och installeras automatiskt. Sedan är de klara att använda. Ett lätthanterat program sköter om alla uppdateringar till Ubuntu och alla installerade program.

Ubuntus löfte är att alltid förbli gratis, även för företag. Allt fler upptäcker Ubuntu, medlemsantalet på vårt svenska forum ökade med mer än 400 personer per månad förra året och vi är nu fler än 8.000!

För mer information besök http://www.ubuntu-se.org
Delade på första stycket, det andra blir då lite kort så la till "Nya användare vänjer sig fort" blir det lite krystat kanske?

Att skriva "..fri mjukvara är för det mesta gratis.." hade inte funkat, så kopierade från bytte ut det mot "ubuntus löfte
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

Jag kanske är lite extrem när jag tycker att 69K är för stort, men att det skulle bli bättre kvalitet att göra en PDF med CUPS måste jag ha inbillat mig, för när jag tittar närmare så ser jag ingen skillnad nu. Det var nog datorn som spökade när jag kolla på dom förra PDFerna, den är inte helt frisk.. Här är iaf en PDF på senaste texten.
Bilagor
Ubuntu 8.04 Pressmeddelande.pdf
(18.5 KiB) Nerladdad 167 gånger
TooMpa

Inlägg av TooMpa »

Vilken tid släpps hardy (svensk tid) 23.00?
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

TooMpa skrev:Vilken tid släpps hardy (svensk tid) 23.00?
Jag vet inte, men den stora dagen är äntligen här :D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

TooMpa skrev:Vilken tid släpps hardy (svensk tid) 23.00?
Ingen tid är satt, bara datum.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Skickade ut pressmeddelandet till listan i natt!

U
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

Urban Anjar skrev:Skickade ut pressmeddelandet till listan i natt!

U
Då var jobbet klart. Det har varit kul att bidra till Ubuntu och jag tackar hagelnut, upnorth, Broder Tuck och alla andra (som jag inte kommer ihåg på rak arm, nyvaken) som bidragit med synpunkter och förslag. :D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"