Firefox error [LÖST]
Firefox error [LÖST]
Efter uppdatering - Firefox error, enligt bifogad bild.
Vad göres åt detta eller är det bara att vänta tills det är fixat till nästa uppdatering?
Vad göres åt detta eller är det bara att vänta tills det är fixat till nästa uppdatering?
- Bilagor
-
- firefox.png (14.4 KiB) Visad 2541 gånger
Senast redigerad av 1 nisse2, redigerad totalt 23 gånger.
Re: Firefox error
Prövat att starta om Firefox? Jag fick samma fel efter en uppdatering, löste sig med att starta om det bara.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Startat om, hur menar du?
Jag kommer inte längre än så här, är bara att stänga lilla fönstret (enligt bilden) och försöker jag igen så är det samma visa.
Jag kommer inte längre än så här, är bara att stänga lilla fönstret (enligt bilden) och försöker jag igen så är det samma visa.
Startat om själva webbläsaren Firefox. Dvs klicka på krysset så programet avslutas helt och sedan starta upp det på nytt.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Får bara upp felmeddelandet, inget annat, får stänga rutan och när jag försöker starta firefox igen är det samma visa dvs. felmeddelande
edit: kör med opera just nu
edit: kör med opera just nu
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Förmodligen är det något i din profil som inte funkar tillsammans med uppdateringen. Stäng ff och gå in i mappen .mozilla/firefox/ och ta bort mappen xxxxxxxx.default (xxxxxxxx är en slumpvis blandning av siffror och bokstäver). Om du vill spara något från din profil, tex bokmärken, så skapa ett arkiv av mappen först så kan du efteråt plocka det du vill ha. Om det bara finns en enda profil så kan du iofs lika gärna ta bort hela mappen firefox.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Tack för förslaget men jag fick det inte att funka med det heller, samma visa igen.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

För egen del har jag uppgraderat till HH ikväll. Det tog en stund och jag fick också göra det två gånger.
Något blev inte bra, påstod systemet.
Firefox blev inte ens bra efter andra försöket. Adressfältet var försvunnet, men platsen var ersatt av en
samling konstigheter. Jag letade fåfängt runt efter någon form av förklaring. Utan adressfältet var Internet-
sökning utesluten.
Jag använde mig av Synaptic och valde att göra en ominstallation.
Därefter lyckades jag så småningom att få till det igen, så att det nu ser ut som det skall.
I stället sitter jag kvar med att ljudet helt försvann. F-N, igen. Men det är en annan femma . . .

Så, ingen hjälp till dig, men en försäkran om att du inte är ensam ute i kylan.

Hoppas att du får till det. Testa i vart fall med av- eller ominstallation, innan du kastar datorn i väggen,
eller går in i den själv.
tukken håller tummarna för dig.

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Det löste sig 

- vulfgar
- ung forumnörd
Det var ju bra, men hur löste det sej?nisse2 skrev:Det löste sig

Re: Firefox error [LÖST]
Jag tog bort paket som inte användes dvs. skräp efter tidigare uppdateringar.
- vulfgar
- ung forumnörd
Re: Firefox error [LÖST]
Aha, ja det är nog inte fel att "städa" ibland.nisse2 skrev:Jag tog bort paket som inte användes dvs. skräp efter tidigare uppdateringar.