Vänta 3 dagar på 8.04?

Användarvisningsbild
flierman
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Vänta 3 dagar på 8.04?

Inlägg av flierman »

Jag är sugen på att blåsa ur min dual-boot burk och ge Linux största delen som huvudsystem. Vill gärna göra det imorgon då jag är ledig, men eftersom det kommer en ny version om 3 dagar...ska jag vänta?

Eller fungerar det lika bra att lägga in gusty gibbon imorgon och sen uppgradera till 8.04? Blir det en försämring mot att vänta till nya kommer?
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Vänta 3 dagar på 8.04?

Inlägg av Lars »

Det finns ju en Release Candidate ute (http://se.releases.ubuntu.com/8.04/), du kan gott installera den tycker jag. Ditt system kommer att uppgraderas automatiskt när den skarpa versionen kommer.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Lars skrev:Det finns ju en Release Candidate ute (http://se.releases.ubuntu.com/8.04/), du kan gott installera den tycker jag. Ditt system kommer att uppgraderas automatiskt när den skarpa versionen kommer.
Håller med, du får då automatiskt den skarpa versionen via uppdateringarna, det är fö sannolikt bara småändringar fram till släppet.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
maths57

Inlägg av maths57 »

Så att ladda ner en ny version mellan 2 - 7 dagar innan den släpps ska alltså vara lungt?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

maths57 skrev:Så att ladda ner en ny version mellan 2 - 7 dagar innan den släpps ska alltså vara lungt?
Det har det i alla fall varit med tidigare versioner. Fast jag har aldrig kunnat vänta så länge. ;) Det har fö varit väldigt få uppdateringar dom senaste dagarna, bara smågrejor.
Användarvisningsbild
flierman
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av flierman »

Prima..laddar hem nu :-)
Användarvisningsbild
frohike

Inlägg av frohike »

Jag har kört 8.04 i lite över 1 vecka nu och har inte stött på några större problem men nu är vi ju bara 2 dagar från release så nu är det bara små fixar som kommer att komma är jag säker på.
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

fungerar firefox 3 bra i hardy ? själv så hade jag föredragit 2:an då jag är säker på att inte
alla mina tillägg funkar med 3:an Funderar på att byta ut 3:an mot 2:an tills mozilla släpper skarp version
av sin nya firefox..Har än så länge kvar gutsy i datorn
Lars

Inlägg av Lars »

Firefox 3 är underbar :) Men du kan köra Firefox 2 på Hardy också om du vill.
Användarvisningsbild
Shanghai
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Shanghai »

Firefox 3 funkar skitbra men vissa tillägg är inte kompatibla. Theman begränsat urval. Adblock, Download statusbar, Foxyproxy, Forecast fox funkar än så länge.
Användarvisningsbild
maths57

Inlägg av maths57 »

vulfgar skrev:Det har det i alla fall varit med tidigare versioner. Fast jag har aldrig kunnat vänta så länge. ;) Det har fö varit väldigt få uppdateringar dom senaste dagarna, bara smågrejor.
Få uppdateringar? Jag laddade ner RC-versionen från den 18/4 för några dagar sedan och fick 115 uppdateringar!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

maths57 skrev:
vulfgar skrev:Det har det i alla fall varit med tidigare versioner. Fast jag har aldrig kunnat vänta så länge. ;) Det har fö varit väldigt få uppdateringar dom senaste dagarna, bara smågrejor.
Få uppdateringar? Jag laddade ner RC-versionen från den 18/4 för några dagar sedan och fick 115 uppdateringar!
Det är ju inte så mycket. Såpass många har det ju varit varje dag innan. ;) Det är ju inte antalet uppdateringar bara, utan vad som uppdateras som är det viktiga. Många av dom uppdateringarna du fick handlar om open-office och firefox om jag minns rätt. Det är mer spännande med kärnuppgraderingar. 8)
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"