Göteborg: Releasefest 24:e april
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Göteborg: Releasefest 24:e april
jag får se om jag kan komma till Göteborg eller om det blir Stockholm jag kan vara med på 

~~~ Kubuntu18.04 ~~~
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Absolut, håller med om det. Har du lust att boka bord? jag kan nog knapra nåt litet också. Du kan ju se om det går att boka i namnet ubuntu, det blir ju enklast så. På dom senaste träffarna har vi varit ett tiotal pers, men det är ju inte troligt att alla äter. Det finns i alla fall ost- och korvtallrikar som inte är så dyra.Yonazarith skrev:Själv gillar jag delirium, och kan tänka mig mat där om det krävs för ett bord..
Dags att besluta nåt om plats?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Ulsak
Aaarrgh! Jag kan ej komma som det ser ut nu.
Jag knäpper händerna i en from bön om att få vara med på 8.10 ist.. eller att nåt oväntat händer nästa vecka..

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
*host* INTE DYRA?!?!vulfgar skrev:Absolut, håller med om det. Har du lust att boka bord? jag kan nog knapra nåt litet också. Du kan ju se om det går att boka i namnet ubuntu, det blir ju enklast så. På dom senaste träffarna har vi varit ett tiotal pers, men det är ju inte troligt att alla äter. Det finns i alla fall ost- och korvtallrikar som inte är så dyra.Yonazarith skrev:Själv gillar jag delirium, och kan tänka mig mat där om det krävs för ett bord..
En ost och korvtallrik för 198 kronor är inte direkt billigt. Inte för mig i alla fall.

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
http://www.restaurangguiden.com/gbg/centrum/delirium/ZX Spectrum skrev:*host* INTE DYRA?!?!vulfgar skrev:Absolut, håller med om det. Har du lust att boka bord? jag kan nog knapra nåt litet också. Du kan ju se om det går att boka i namnet ubuntu, det blir ju enklast så. På dom senaste träffarna har vi varit ett tiotal pers, men det är ju inte troligt att alla äter. Det finns i alla fall ost- och korvtallrikar som inte är så dyra.Yonazarith skrev:Själv gillar jag delirium, och kan tänka mig mat där om det krävs för ett bord..
En ost och korvtallrik för 198 kronor är inte direkt billigt. Inte för mig i alla fall.
Informationen på sidan kanske är föråldrad. Annars ser det ut som om man skulle kunna komma undan billigare än 198 kronor.
Ubuntu user #10894 / Linux user #438906
- ZX Spectrum
Beställer man en förrätt så kommer man billigare undan. Varmrätterna är omänskligt dyra.karloskar skrev:http://www.restaurangguiden.com/gbg/centrum/delirium/ZX Spectrum skrev:*host* INTE DYRA?!?!vulfgar skrev:Absolut, håller med om det. Har du lust att boka bord? jag kan nog knapra nåt litet också. Du kan ju se om det går att boka i namnet ubuntu, det blir ju enklast så. På dom senaste träffarna har vi varit ett tiotal pers, men det är ju inte troligt att alla äter. Det finns i alla fall ost- och korvtallrikar som inte är så dyra.Yonazarith skrev:Själv gillar jag delirium, och kan tänka mig mat där om det krävs för ett bord..
Informationen på sidan kanske är föråldrad. Annars ser det ut som om man skulle kunna komma undan billigare än 198 kronor.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- vulfgar
- ung forumnörd
Jag har för mej att vi delade på en stor tallrik med både ost och korv. den var dyrare.ZX Spectrum skrev:*host* INTE DYRA?!?!vulfgar skrev:Absolut, håller med om det. Har du lust att boka bord? jag kan nog knapra nåt litet också. Du kan ju se om det går att boka i namnet ubuntu, det blir ju enklast så. På dom senaste träffarna har vi varit ett tiotal pers, men det är ju inte troligt att alla äter. Det finns i alla fall ost- och korvtallrikar som inte är så dyra.Yonazarith skrev:Själv gillar jag delirium, och kan tänka mig mat där om det krävs för ett bord..

-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Det är sant. Har vi några andra alternativ?ZX Spectrum skrev:Beställer man en förrätt så kommer man billigare undan. Varmrätterna är omänskligt dyra.
Jag lämnade Delirium som förslag eftersom jag såg här i forumet att det varit Ubuntu-göteborg-folk där tidigare. Jag har själv aldrig varit på stället. Personligen kvittar det vart vi går. Det är ju för Hardy Heron och varandras sällskap vi ses

Ubuntu user #10894 / Linux user #438906
- ZX Spectrum
Det finns möjligtvis inget ställe med opensource-mat?

- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
knappast, men det där trevliga stället i nedre planet av Nordstan hade ju en TOPPENbuffe där man iaf kunde plocka ihop valfria delar

~~~ Kubuntu18.04 ~~~
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Varför inte ha knytkalas i Slottsskogen 

Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- vulfgar
- ung forumnörd
Det kan ju bli väldigt... FUKTIGT. Nån som kollat väderprognosen? Kanske säkrare inomhus, det är ju som man säger:nicefinger skrev:Varför inte ha knytkalas i Slottsskogen
"Det finns inga dålig kläder, bara dåligt väder"

- CryingFreeman
Boka in Warehouse (eller vad det heter nu för tiden) som alatariel snackar om. Där finns det i alla fall billigt käk och säkert en del öl att välja på. Dessutom sväljer det ganska mycket folk. 

- vulfgar
- ung forumnörd
Vi gör så att om någon redan beställt bord, så meddela mej snarast. Om inte, så bokar jag nu under helgen. I första hand inWarehouse (eller vad det hette, som alatariel nämnde) och i andra hand Delirium. Om det är fullt på båda så blir det nåt annat. 

- ZX Spectrum
Hedens korvkioskvulfgar skrev:Vi gör så att om någon redan beställt bord, så meddela mej snarast. Om inte, så bokar jag nu under helgen. I första hand inWarehouse (eller vad det hette, som alatariel nämnde) och i andra hand Delirium. Om det är fullt på båda så blir det nåt annat.

- vulfgar
- ung forumnörd
Behöver man beställa bord där, tror du?ZX Spectrum skrev:Hedens korvkioskvulfgar skrev:Vi gör så att om någon redan beställt bord, så meddela mej snarast. Om inte, så bokar jag nu under helgen. I första hand inWarehouse (eller vad det hette, som alatariel nämnde) och i andra hand Delirium. Om det är fullt på båda så blir det nåt annat.

- andreasn
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Torsdag närmar sig. Är det bestämt nåt? Annars får väl jag och Kalle träffas på Flygarns Haga och sura som vanligt. 

- vulfgar
- ung forumnörd
Det tog ett tag, det hette inte inWarehouse, det är något helt annat, utan det heter bara Warehouse. Men, telefonnumret funkar inte, kanske dom har upphört? Nån som vet? Ska vi ta nåt annta då och i så fall vad. Delirium? Hard Rock? Snabba ryck nu, jag ringer gärna men vill ha lite input. 

-
- Kontakt:
Jag går gärna vart som, och warehouse finns kvar vad jag vet...
Jag och McB röstar fortfarande deliruim, men det är väl upp till majoriteten (eller den som bokar först
).
Jag och McB röstar fortfarande deliruim, men det är väl upp till majoriteten (eller den som bokar först