Synkroniseringsprogram till SE w960i

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Evil-Duck
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Synkroniseringsprogram till SE w960i

Inlägg av Evil-Duck »

Tja alla glada

Jag undrar om någon har något tips på ett Synkroniseringsprogram till SE W960i?
Jag försöker få min W960i att synca, med kalendern och email, mm.
jag har testa olika program tex Mulit sync, Wammu, osv. Har även försökt emulera SonyEricssons egna program i Wine och i VBox men det har inte fungerat så himla bra.
Ladda över Filmer, musik funkar bra :), men inte kalender osv.

Så nu undrar jag om någon har något tips på något program?

//Mvh: Anders. M :)
Användarvisningsbild
Erik Andrén
Kontakt:

Re: Synkroniseringsprogram till SE w960i

Inlägg av Erik Andrén »

Det skulle väl vara http://www.opensync.org/
Men det projektet är fortfarande inte speciellt stabilt. Jag hade en viss lycka efter mycket pill. Orkade dock inte mecka till slut utan köpte mig en papperskalender ;)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Google Calendar + GooSync + Thunderbird fungerar men då synkar man alltså dator mot internet & internet till mobilen, inte direkt från mobilen till datorn. Det fungerar men är en lite skum lösning. "Bra" synk mellan burk & mobil är det hittills bara OS X som har i original + SonyEricssons programvara i Windows då, tyvärr...
Evil-Duck
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Evil-Duck »

Erik Andrén skrev:Det skulle väl vara http://www.opensync.org/
Men det projektet är fortfarande inte speciellt stabilt. Jag hade en viss lycka efter mycket pill. Orkade dock inte mecka till slut utan köpte mig en papperskalender ;)
haha ;D . Jag förstår vad du menar med opensync.
Mjo har övervägt nu ett tag om man ska ha en papperskalender. Men nu har jag köpt en dyr mobil, så ska jag banne mig använda den också :).

farmfield skrev:Google Calendar + GooSync + Thunderbird fungerar men då synkar man alltså dator mot internet & internet till mobilen, inte direkt från mobilen till datorn. Det fungerar men är en lite skum lösning. "Bra" synk mellan burk & mobil är det hittills bara OS X som har i original + SonyEricssons programvara i Windows då, tyvärr...
Tack för tipset med GooSync, håller på testa det just nu, verkar funka bra. Lite synd att det inte finns något komplett program för att synca mobiltelefoner bara många små lösningar.
Men som man bruka säga: "Man kan inte få allt i livet".

Tack för hjälpen och tipsen. :) och om någon har andra förslag så är det bara att lägga upp :)
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"