vill ha vista iställe hur????

magix
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

vill ha vista iställe hur????

Inlägg av magix »

nu ä klockan 03.50 å jag har nu försökt att avinstalera ubuntu 7.10 från min nya dator men ja lyckas inte för ja vill ha mitt vista........ hadde villat testa men nej ...hur gör ja är väldigt tacksam för lite hjälp snälla hjälp mig
//magix
Användarvisningsbild
Defunctus
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: vill ha vista iställe hur????

Inlägg av Defunctus »

Det är bara tjoppa i en vista skiva och köra en ren installation av det inga problem alls.
om du inte har en vista skiva så kommer jag ihåg att när jag köpte min nya bärbara med vista så kunde jag trycke "f12" tror jag att det var när jag bootade för system återställning med det var innan jag tog bort den partitionen har du med gjort det så är det bara tjoppa i en skiva. *Bort*

/Uppmuntra inte till olagligheter. Mvh Hund.
Girls, girls, girls
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

magix skrev:nu ä klockan 03.50 å jag har nu försökt att avinstalera ubuntu 7.10 från min nya dator men ja lyckas inte för ja vill ha mitt vista........ hadde villat testa men nej ...hur gör ja är väldigt tacksam för lite hjälp snälla hjälp mig
//magix
Skall du installera Vista så måste du ha Vistas installationsskiva. Därifrån kan du sedan välja att skriva över hela hårddisken. Det går alltså inte att "avinstallera" Ubuntu inifrån Ubuntu.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Vad var det som krånglade med Ubuntu för dig? Om du vill pröva på Ubuntu så kan vi hjälpa dig.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hjalle
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Hjalle »

Om du har köpt en dator med installationen av Win Vista på hårddisken och inte har några installationsskivor (borde förbjudas) så går det inte att göra så mycket, bara att köpa Vista.

Eller om du kontaktar butik/företag där du köpt datorn, och har kvitto, så.......................kanske.........de kan hjälpa dig.
Användarvisningsbild
Stirner
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av Stirner »

Om du inte har vista cd

1. Installera Automatix på ditt linux genom att följa denna http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/se ... automatix2

2. Öppna Automatix och installera Azureus

3. *Bort*

4. Installera Brännprogram med hjälp av Automatix (Gnomebaker är bra)

5. *Bort*

6. Installera genom att boota från skivan och skriv in den nyckel du fick med när du köpte din dator (den finns oftast på en klisterlapp på datorns undersida)

7. gå till Datortillverkarens hemsida och ladda hem de drivrutiner och program du behöver.

8. Bränn en backup på din Vista skiva och skriv nyckeln på fodralet så du inte tappar bort den.

Jag hade samma problem innan jag blev Linuxtokig fast med XP.
Ett förslag är att du kanske intallerar linux oxå tills du vant dig vid det, jag lovar att du inte kommer bli besviken!

Peace //Stirner

/Uppmana inte till piratkopiering. Läs reglerna, tack! Mvh Hund.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Automatix är (tack och lov) ett dött projekt och det är nog hittils det sämsta programmet som finns för Linux.

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... &sk=t&sd=a
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"