Kompabilitet Linux-Windows

Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Kompabilitet Linux-Windows

Inlägg av mcNisse »

maths57 skrev: * E-post borde funka över vilket OS som helst.
Det gör det också. Men man får ganska ofta exchange tynga, typ svara med svarsknapparna. yacc.
maths57 skrev: * Från Linux kan du chatta med kompisar som har MSN, men Windows fixar bara MSN.
osv
Det här är helt fel, såvida du inte enbart menar msn - messenger, eller vad klienten nu heter.
Du kan köra pidgin under windows. Miranda IM är den multiprotokolls klienten jag körde innan jag bytte till GNU/Linux för ett par år sedan. Har även kört exodus en jabber klient.
Användarvisningsbild
Dancer
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Kompatibelt Linux-Windows

Inlägg av Dancer »

Hemmapulare var väl Linus Torvald... ;)

Jag har hittills inte betalt en spänn....

smygis, jag har stavat fel i trådrubriken, ser ju inte klokt ut. Det ska var Kompatibelt. Vill du ändra? Jag kunde visst bara ändra i inläggets ämnesrad.
Senast redigerad av 1 Dancer, redigerad totalt 16 gånger.
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Kompatibelt Linux-Windows

Inlägg av DimensionX »

Dancer skrev:Hemmapulare var väl Linus Torvald... ;)

Jag har hittills inte betalt en spänn....
Inte jag heller, ändå sitter jag med både Linux och Windowsprogram. ;) :D

Vad man ofta får betala är att stå ut med reklam eller onödiga klick. I en del fall så tjänar den som gjort programmet eller vad det nu är pengar på licens till företag eller dylikt.

Men visst finns det saker som verkligen ÄR gratis också. :)
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Vad Microsoft tjänar så ruskigt mycket på är all piratkopiering, utan den skulle de stå sig slätt och Linuxanvändarna skulle strömma in. Skulle folk plötsligt få börja betala för sina program, så valde de garanterat Linux.
Du svarar på något sätt på mitt inlägg med det här. Jag förstår det inte alls. Microsoft äger inga rättigheter till mp3. Tvärtom har dom fått betala böter för det. Dessutom har jag aldrig någonsin försvarat någon piratkopiering. Jag har laddat ner saker. Det kan jag erkänna men aldrig någonsin en programvara.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Sid skrev:
Vad Microsoft tjänar så ruskigt mycket på är all piratkopiering, utan den skulle de stå sig slätt och Linuxanvändarna skulle strömma in. Skulle folk plötsligt få börja betala för sina program, så valde de garanterat Linux.
Du svarar på något sätt på mitt inlägg med det här. Jag förstår det inte alls. Microsoft äger inga rättigheter till mp3. Tvärtom har dom fått betala böter för det. Dessutom har jag aldrig någonsin försvarat någon piratkopiering. Jag har laddat ner saker. Det kan jag erkänna men aldrig någonsin en programvara.
Vad jag menade var bara att program inte kostar något för många, de laddar ned dem gratis, därför kör de windows istället för Linux. skulle saker "vara rätt" så skulle Ubuntu plötsligt få mängder med nya användare.

Så, de gnäller på något som egentligen gynnar dem.

Microsoft får betala för mp3, folk använder det gratis, precis som deras program och operativsystem.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Och du Sid.

Vi använder redan Linux du och jag.

Om allt plötsligt kostade pengar så skulle fler göra det.

Det var poängen.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"