Hårddiskar och partitioner har han i överflöd i alla fall och "Mina dokument" är flyttade till D:\ så det behöver jag åtminstone inte oroa mig för. Värre med allt annat som gömmer sig på C:\

Detta lilla program är bra :http://mozbackup.jasnapaka.com/Johanna skrev:Ja, nu har elaka sambon gett mig i uppdrag att installera om hans XP och jag saknar verkligen /home och egen partition för den kan jag ju säga... Han vill ha kvar alla mail och inställningar i Thunderbird i alla fall, och nu är den stora frågan, hur tusan fixar jag det? Jag hittar ju inte alls i XP längre och just den där lilla detaljen behövde jag dessutom aldrig oroa mig för.
Hårddiskar och partitioner har han i överflöd i alla fall och "Mina dokument" är flyttade till D:\ så det behöver jag åtminstone inte oroa mig för. Värre med allt annat som gömmer sig på C:\
Jo, det trodde jag också förrförra gången... krashDimensionX skrev:Starta inte om förrän du installerat alla programmen. Säg nej när Windows frågar om du vill starta om, och installera nästa program istället.
Resultatet blir precis det samma i alla fall.
Och ta en image på hårddisken så gör ni samma jobb på 10 minuter nästa gång.
Du formatera väl ändå hårddisken/partitionen innan du installerade om = inga virus?Johanna skrev:Och image på en virusinfekterad hårddisk skulle åtminstone inte jag rekommendera
En image gör ni när hårddisken är formatterad och XP installerat tillsammans med alla program ni vill ha. Då blir allt en baggis nästa gång det behövs göras nåt sånt här.Johanna skrev:Jo, det trodde jag också förrförra gången... krashDimensionX skrev:Starta inte om förrän du installerat alla programmen. Säg nej när Windows frågar om du vill starta om, och installera nästa program istället.
Resultatet blir precis det samma i alla fall.
Och ta en image på hårddisken så gör ni samma jobb på 10 minuter nästa gång.
Och image på en virusinfekterad hårddisk skulle åtminstone inte jag rekommendera
Jo, men säg det till min samboDimensionX skrev:En image gör ni när hårddisken är formatterad och XP installerat tillsammans med alla program ni vill ha. Då blir allt en baggis nästa gång det behövs göras nåt sånt här.
Man skall passa på att göra en image medans det är nyinstallerat.