Vista gjort för att vara irriterande

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Vista gjort för att vara irriterande

Inlägg av vulfgar »

Något som vi borde anat... 8)
http://www.idg.se/2.1085/1.155841
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Vista gjort för att vara irriterande

Inlägg av Recordable »

I nästkommande version av Windows tar dom ett steg ytterligare vad det gäller den schangdobla idén att vara så irriterande som möjligt för datoranvändaren genom att låta ingen annan mindre än det omtalade gemet leverera UACs trevliga meddelanden. ;D
Bilagor
c8_2.gif
c8_2.gif (6.39 KiB) Visad 1124 gånger
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Recordable skrev:I nästkommande version av Windows tar dom ett steg ytterligare vad det gäller den schangdobla idén att vara så irriterande som möjligt för datoranvändaren genom att låta ingen annan mindre än det omtalade gemet leverera UACs trevliga meddelanden. ;D
Aaaahh. Gamla goda tiden när man har gemet som hjälp, jag saknar det. :-\ NOT
Windows verkar bara bli värre och värre med tiden. Undrar hur länge Microsoft kan hålla på tills det faller?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Just i det här tror jag faktiskt att Microsoft har rätt. Fler och fler program kommer att kunna användas som vanlig användare och sedan är problemet ur vägen.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Kerath skrev:Just i det här tror jag faktiskt att Microsoft har rätt. Fler och fler program kommer att kunna användas som vanlig användare och sedan är problemet ur vägen.
Det var väl det som var tanken, men istället är det ju fler och fler som fortsätter att köra som admins och som slår av UAC.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Kerath skrev:Just i det här tror jag faktiskt att Microsoft har rätt. Fler och fler program kommer att kunna användas som vanlig användare och sedan är problemet ur vägen.
Håller med dig.

Har ett uppdrag att installera spel på en XP-dator med flera användare plus en admin. Orsaken med en separat admin är väl glasklar, men det visade sig att fler av programmen krävde administratörsrätt så antingen skippar man de spelen eller så låter man alla vara admin. Det var irriterande! Så jag välkomnar UAC, nog enda sättet (tvång) att få bl.a speltillverkarna att rensa upp i sina program.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"