Detta är bara lite bakgrund som är tänkt ska ge sammanhang till stadgarna. Konflikthantering är inget vid diskuterat hittills på Ubuntu Sverige så det är helt klart intressant.stadgar skrev:Ubuntu Sverige är en lokal gemenskap (sk. LoCo, Local Community) godkänd, men oberoende organiserad och driven, av internationella Ubuntu och Canonical, och därav vid godkännandet aktiv och fungerande.
Lokala gemenskaper världen över är en grundstomme för Ubuntus stora och vidsträckta internationella gemenskap. Möjlighet ges för nära samarbete samt utbyte av erfarenheter lokala gemenskaper emellan.
plun: Stadgarna är bara förslag så om du känner för att skriva en paragraf, så gör det, för då är det enklare att diskutera..
Ja det hade väl kunnat vara något.Micke skrev:Kanske kan det vara en inställning (checkbox) i ens forumprofil, där man väljer om man vill vara medlem i föreningen eller inte?
Tanken från min sida var att detta visade på ett mått av engagemang, och också vore trevligt då vi inte kan se varandra. Vad är konstigt?Micke skrev:Är det det som krävs för att vara medlem? Jag tycker det verkar konstigt att kräva en sådan sak från sina medlemmar.personlig presentation i wikin innehållande kort personlig information samt kontaktinformation i form av e-post-adress, jabber eller liknande, och också på något sätt är aktiv inom gemenskapen
Bättre att ha med bara delen om att man ska vara aktiv i nätverket här och istället ha ett annat styrdokument som slår fast mer detaljerat vad det innebär att vara aktiv inom gemenskapen.
Vem som räknas som medlem är viktigt då en medlem har en röst och medlemsmötet är det högst beslutande, ska vi inte därför skriva in detta i stadgarna så det inte ändras utan vidare.. :/
Kan säga att jag tidigare ändrade årsmöte tills medlemsmöte.. för såg ingen vinst med att ha ett årsmöte.. men det kanske det finns?