total.offline skrev:Även jag ska vara tydligare: Pidgin har inte stöd för personliga meddelanden, offlinemeddelanden, smilisar eller P2P filöverföringar.
Och är han en inkörd MSN-användare så klarar han nog sig inte utan av en eller flera av dessa funktioner.
Va? Pidgin har ju stöd för smilisar eller? Jag skickar massa smilisar och folk blir glada av dom eller vad man skall säga
P2P filöverförningar är kanske inte det samma som att bara skicka en fil men det går ju väldigt enkelt att skicka en fil tex ett dokument eller bild via pidgin till en med windowsdator. Bara så att inte "simple" får för sig att man inte kan göra något med ubuntu.
Haha måste dock skratta lite åt att vi var tvungna skriva 12 svar för att svara på frågan "Hur installerar jag MSN???"

Det finns stöd för smilisar och för att ta emot "egna" smilisar. Men du kan inte spara och skicka egna själv.

Emesene har haft i åtanke att efterlikna MSN Messenger klienten men ändå ha ett enkelt och snyggt (GTK) utseende.
Om du vill pröva denna klient gör du det enkalst såhär:
Öpnna
Terminalen som du finner under menyn
Program / Tillbehör.
I terminalen klistrar du in denna text (Ctrl + Shift + V för att klistra in, eller så kan du högerklicka med musen och välja
Klistra in):
Du blir då ombedd att slå ditt lösenord du valde vid installationen, när du slår in ditt lösenord kommer det inte synas att du skriver något vilket är helt normalt. När du skrivit in ditt lösenord och tryckt enter kommer du bli tillfrågad om du vill installera paketet
emesene, där svarar du ja med
j eller
y.
När installationen är klart så finns klitenten Emesene under Program / Internet.
Hoppas jag var tydlig nog.