Har läst igenom forumet men lyckas ändå inte installera charting software.
Jag använder Metatrader som är en fri programvara.
Den kommer som en exe. fil och jag gissar att jag måste konvertera den på något sätt.
Nån som har nått tips?
Mvh
Charting software
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Re: Charting software
Eftersom du skriver om "fri programvara" så antar jag att du läst den senaste diskussionen om just det, och om du pratar om http://www.metaquotes.net/terminal (dvs metatrader 3 och 4) så är jag ledsen att behöva informera dig om att det verkar som programmet må vara gratis, men det gör det inte fritt.Cantheman skrev:Har läst igenom forumet men lyckas ändå inte installera charting software.
Jag använder Metatrader som är en fri programvara.
Den kommer som en exe. fil och jag gissar att jag måste konvertera den på något sätt.
Nån som har nått tips?
Mvh
I vilket fall som helst, det du letar efter är något som gör att du kan köra windowsprogram i ubuntu, och det finns ett program som gör just det, som heter wine (kan laddas ner genom att skriva apt:wine i firefox, eller genom att installera det i t.ex. synaptic).
Kör winekonfigurationen en gång först (ska hamna under applikationer - wine) och högerklicka sedan på exefilen och välj att öppna den med wine. Eftersom wine försöker sig på att efterlikna windows innandöme, vilket är okänt för oss, så kan det vara så att somliga program inte fungerar.
Om det finns "charting software" som är fri mjukvara vet jag inte.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Re: Charting software
Hej,
tack . Har läst om wine men fattade inte att det var med det man gjorde.
Nja , alltså du betalar inget för att använda den . Sen om det klassas som fri eller inte har jag ingen aning om.
tack . Har läst om wine men fattade inte att det var med det man gjorde.
Nja , alltså du betalar inget för att använda den . Sen om det klassas som fri eller inte har jag ingen aning om.