Har två uppgraderingsbara paket som inte installeras,,

bara_hence

Har två uppgraderingsbara paket som inte installeras,,

Inlägg av bara_hence »

Sitter på kubuntu 8.04 och fick nu idag två paket som är uppgraderingsbara - grub och initramfs-tools men de står default som ingen ändring.. Begär man uppgradering kommer texten BRYT upp istället..

Ska jag begära uppgradering och köra eller hur ska jag göra??
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Har två uppgraderingsbara paket som inte installeras,,

Inlägg av Lars »

Jag har samma problem här, men det är säkert tillfälligt. Kör sudo apt-get update lite senare så har det kanske fixat sig, eller vänta tills imorgon.
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Tråden är flyttad till Verkstad > Experimentverkstad > Ubuntus utvecklingsversion - Hardy Heron 8.04 LTS
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Min Ubuntu 8.04-installation blev precis obrukbar. Var mängder med paket som inte gick att uppgradera och när jag sen startade om datorn så gick det inte att logga in sig. Tror inte bara att det är dagens uppdateringar som ställer till det utan uppdateringarna som kom för några dagar sen för då började bekymret med bland annat obrukbar skrivare.
Det blir till nyinstallation i eftermiddag. Tur att man slipper en ominstallation i Windows-stuk som tar flera timmar. :)
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Du installerar de uppdateringar du kan och kör sedan uppdateraren igen då det rör sig om en "distributionsuppgradering".
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"