Firefox tillägg
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Firefox tillägg
8.04 Jag kan inte lägga till adblockplus eller flashblock i Firefox3. Installerade Firefox2 också men det blir samma där. Jag får felmeddelande.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Firefox tillägg
Vad för felmeddelande?
När det gäller adblock så försvann den iom uppgraderingen till FF3 beta5. Gäller säkert också flashblock. Behövs tydligen en uppgradering av de pluginsen för att fungera med FF3. Däremot borde de fortfarande funka för FF2.
Med Adblock Plus 0.7.5.4 som kom för ett par timmar sedan verkar stödet för Firefox 3.05b vara fixat. Det installerades utan problem på min dator med kolla efter uppgradering av add-ons.
Tackar! Å jag som var där och kollade för ett par timmar sen, måste missat den nya versionen precis
Och den verkar fungera!

Och den verkar fungera!
Äntligen fungerar Ad-Block lika bra som för 2:an!

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Bra nu funkar tillägg i FF3 

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det går att få firefox att strunta i kontrollen av om tilläggen är kompatibla.
skriv about:config i adressfältet, välj att skapa en ny boolean som kallas extensions.checkCompatibility och sätt värdet på denna till false
Givetvis finns risken att man låser foxen med tillägg som verkligen är inkompatibla, men det går ju alltid att testa.
skriv about:config i adressfältet, välj att skapa en ny boolean som kallas extensions.checkCompatibility och sätt värdet på denna till false
Givetvis finns risken att man låser foxen med tillägg som verkligen är inkompatibla, men det går ju alltid att testa.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!