fglrx, Ati Radeon.
körde envy(?) på mitt vanliga ubuntu eftersom det är lite meck med just Ati-drivarna.
Musikredigering á la Cubase
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Musikredigering á la Cubase
ok, eftersom du bytt kärna måste du förmodligen köra envy igen för att fglrx ska fungera.almlöf skrev:fglrx, Ati Radeon.
körde envy(?) på mitt vanliga ubuntu eftersom det är lite meck med just Ati-drivarna.
-
startade upp med rt-kärnan, utan compiz. körde igenom envy, reboot. allt verkade gå lovande, men sen när jag aktiverade compiz så blev allt vitt igen. 

- Xappe
Såg nu i en tråd på ubuntuforums.org att det verkar vara problem med fglrx och rt-kärnan, man måste tydligen kompilera om den utan stöd för "paravirtualization" för att det ska funka. Så om du inte känner att du vågar försöka dig på det får du förmodligen leva med att köra utan compiz i ubuntu studio. Du kan ju t.ex. dualboota med ubuntu studio så slipper du krångla med att stänga av och sätta på compiz mellan kärnbytena..
Ska leta upp tråden åt dig så fort ubuntuforums.org är uppe igen (det ligger nere för underhåll för tillfället).
<edit>
här är tråden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=591445&page=3
</edit>
Ska leta upp tråden åt dig så fort ubuntuforums.org är uppe igen (det ligger nere för underhåll för tillfället).
<edit>
här är tråden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=591445&page=3
</edit>
-
okej, får la leva med det till vidare 
...kan jag få datorn att automatiskt boota med generic-kärnan ist., så jag slipper gå in i grub? + varför får jag ingen splashscreen i genericbooten?

...kan jag få datorn att automatiskt boota med generic-kärnan ist., så jag slipper gå in i grub? + varför får jag ingen splashscreen i genericbooten?