Mythtv flera datorer

mattiash

Mythtv flera datorer

Inlägg av mattiash »

Tjena!!

Nu är det daxs att samla all min media på en dator.
Tänkte då köra mythtv på alla datorer.

Det jag vill då är att ha en master server där alla media samlas på och sedan kunna enkelt installera en gäng
andra datorer med bara frontenden och låta dom hämta mediat från server.

Men har det inte riktigt fått det att lira får det att funka då jag kör två servrar och delar ut median med NFS till alla.
Men skulle vilja att mythtv själv hitta mediat.

// matte
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Re: Mythtv flera datorer

Inlägg av HOLMEN »

ifall du väljer att bara installera en backend på de datorer som du vill ska stå som "media-servrar" och de resterande som frontend så borde det ju vara simpelt att koppla ihop dessa automatiskt via MythTV.

Det finns ett utmärkt MythTV vektyg för Ubuntu nu, som faktiskt finns i förrådet. Mythtv-controller eller liknande, heter det. Där kan man ställa in allt möjligt via en enkal grafisk applikation och inte innuti MythTV.
mattiash

Inlägg av mattiash »

Jopp testat det men om jag stälelr in den där att jag inte vill ha någon server försvinner valet att man ska kunna ställa in huvud server.
Trode tidigare att man kunde köra en huvudserver och sedan två sekundära och så skulle all media spridas mellan alla mythtv burkar.
Men så enkelt var det inte.

Men då borde man alltså kunna sätta upp en primär server sedan bara installera frontends på dom andra burkarna och så borde mediat spridas över alla.

// matte
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av HOLMEN »

Ja, precis. Det är vad jag har förstått.
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"