Gstream

Användarvisningsbild
Ubu

Gstream

Inlägg av Ubu »

Hejsan

Nu har jag installerat Gstream moduler eller vad det heter i min dator. Två sorter t.o.m. för DVD och musik

Frotfarande funkar inte vanlig imköpt spelfilm på DVD och musikspelaren funkar inte. Dessutom funkar i nte floppyn i Ubuntu 6.10 Då borde det väl åtminstone funka eller är det mera grejer man skall installera?

Var det någon som sade att linux är bra??? Jag bara undrar ! ! ! Måsta man vara en utbildad Dataingenör eller något liknande för att få Ubuntu att fungera? ? ?

Checksummorna stämmer de är kontollerade med Ubuntoskivan.

M.v.h Ubu
Frågar man inget,
får man inget veta.
Okänd

Gstream

Inlägg av Okänd »

För multimediastöd så ta dig tid och läs http://ubuntu-se.org/Wiki/Multimediastöd

Och vad det gäller din diskettenhet, vad säger systemet när du försöker öppna diskettenheten?

Och nej, man behöver inte vara någon utbildad dataingengör (med det hjälper ;), nää skämtar bara :). Allting går bra bara man tar ett djupt andetag och varvar ner ;). Vi ska nog få det att fungera för dig :)
Användarvisningsbild
Ubu

Gstream

Inlägg av Ubu »

Tack för ditt svar. Nu har jag skummat igenom den utdaterade sidan. Vad heter förråd nu för tiden och var finns det.

Massa facksnack som man inte begriper hälften av waw fak m.m.. Det är bra med facksnack om man kan det. Är det vad ingeniörer läser nuförtiden. Det var ett tag sedan jag gick i skolan.

Så kommer den där evinnerliga totem uppdykande på skärmen med sitt modul saknas m.m.
Jag har dansat runt denna Totempåle nu utan att få något att fumka mer än denna skylt.

Klipp och klistra funktionen funkar inte heller så jag kan inte klippa och klistra in det jag vill visa på. Vad är det för kommando till den så att jag kan hitta den. Jag kan försöka installera den. För den finns ju inte med i standardutförandet av Ubuntu.

Floppyn har jag sett via google på nätet att det är fler som har problem med att den inte funkar på Ubuntu. Den läser in vad jag förstår men läser inte upp vad som är inspelat på den. Den gröna lampan lyser någon sekund sedan är det dött. Inget på skärmen ingenting. Någon gång stod att noll filen eller liknande inte finns.

Nu tar jag ett djupt andetag igen men Totem dyker upp med sin modul saknas. Vore det inte bra att dessa moduler fans samlade i anslutning till Totempålen så man kunde installera dem som behövs. Till vidare dansar jag runt Totem och sjunger Ubuntu.

M.v.h. Ubu
Frågar man inget,
får man inget veta.
Okänd

Gstream

Inlägg av Okänd »

Jag fick aldrig min Totem att fungera, inte innan jag installerade totem-xine med Synaptic. Minns jag rätt så totem-gstreamer avinstallerades men Totem funkar.

Mer uppdaterad är den engelska Wikin på https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats ifall du vill prova igen.
Användarvisningsbild
Ubu

Gstream

Inlägg av Ubu »

Tack petrio och tomplast :D
jag hittade något Eseay Ubuntu (E-Ubuntu) via länken som skulle vara lätt med en massa nödvändigheter i Codec m.m. Något som även min åldersgrupp skulle klara av. Toppen.

Körde det i terminalen för klipp och klistra funkade för det! och allt verkade bra t.o.m. ett Passed. Sedan kom det....error.

M.v.h Ubu
Frågar man inget,
får man inget veta.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"