Det är möjligt att du har rätt. Jag hoppas det.upnorth skrev:Men inte nödvändigtvis våra vänner och bekanta vars datorer vi får fixa och dona med på kommandoSid skrev: Och min poäng är att vi har redan tagit del av den informationen långt innan hans tidning ens har nått pressarna.
Det finns som en sjukt stor grupp potentiella användare av GNU/Linux bland denna tidnings befintliga läsare; sällanvändare och liknande, det är den målgruppen jag försöker övertyga PC FÖR ALLA skulle gilla reportage och tester som innefattar produkter från GNU/Linux.
Den här webbplatsen går ju liksom ut på att locka denna grupp "ovetande" att prova alternativ till Windows, men vi verkar bara på webben, PC FÖR ALLA finns som tidning. Jag menar att om information och guider för nya användare av GNU/Linux syns i tidningsstället kommer folk att bli lika intresserade av det som av Eee PC!
Bollar idéer med PC FÖR ALLAS chefredaktör
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
SV: Bollar idéer med PC FÖR ALLAS chefredaktör
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
SV: Bollar idéer med PC FÖR ALLAS chefredaktör
Hej upnorth,
Trevligt iniativ du tagit !
Tror du skulle vara utmärkt och har de egenskaperna för att som 'handen i handsken' passa in i det som redaktören efterfrågar.
Jag kan kanske bidraga med det att jag märker, utifrån daglig kontakt med kunder, att Ubuntu & Linux är välkänt.
Något som nog är ganska så säkert är att ett mer kontinuerligt inslag av Ubuntu i tidningen skulle kunna sälja ett eller annat exemplar.
Vad det gäller är att få människor se är att Ubuntu är ett mycket välorganiserat system och att Open Office sviten är mycket bra. Dessa saker är väldigt viktiga egenskaper att ta fasta på och som utmärker Ubuntu, Linux och öppenkällkodsvärlden på skrivbordet.
Trevligt iniativ du tagit !
Tror du skulle vara utmärkt och har de egenskaperna för att som 'handen i handsken' passa in i det som redaktören efterfrågar.
Jag kan kanske bidraga med det att jag märker, utifrån daglig kontakt med kunder, att Ubuntu & Linux är välkänt.
Något som nog är ganska så säkert är att ett mer kontinuerligt inslag av Ubuntu i tidningen skulle kunna sälja ett eller annat exemplar.
Vad det gäller är att få människor se är att Ubuntu är ett mycket välorganiserat system och att Open Office sviten är mycket bra. Dessa saker är väldigt viktiga egenskaper att ta fasta på och som utmärker Ubuntu, Linux och öppenkällkodsvärlden på skrivbordet.
Bästa hälsningar,
Gunne
Gunne
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Re: Bollar idéer med PC FÖR ALLAS chefredaktör
Jag luras av allt det står Linux på..

Resultatet av "mina" påtryckningar: http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/ba ... /index.jsp
Faktum är att hela IDG.se med alla olika redaktioner och sektioner lanserat bloggar och forum, så det är ju bara att dra dit och börja sprida propaganda antar jag ^^
Faktum är att hela IDG.se med alla olika redaktioner och sektioner lanserat bloggar och forum, så det är ju bara att dra dit och börja sprida propaganda antar jag ^^
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Bra jobbat, upnorth!upnorth skrev:Resultatet av "mina" påtryckningar: http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/ba ... /index.jsp
Jag tycker att det är schysst att du försöker driva Ubuntu och GNU/Linux framåt. Det du gör är ett riktigt bra exempel på vad man kan göra för att hjälpa GNU/Linux om man saknar programmeringskunskaper, och/eller pengar.
Kan tillägga att jag gör precis samma sak som dig, fast på lite lägre nivå. Än så länge så berättar jag mest för vänner och bekanta om Ubuntu och GNU/Linux eller skriver om det på andra internetforum. Det är mitt sätt att driva GNU/Linux framåt, än så länge.
Keep up the good work! :]
Kan tillägga att jag gör precis samma sak som dig, fast på lite lägre nivå. Än så länge så berättar jag mest för vänner och bekanta om Ubuntu och GNU/Linux eller skriver om det på andra internetforum. Det är mitt sätt att driva GNU/Linux framåt, än så länge.
Keep up the good work! :]
Tja, mitt syfte med den här "kampanjen" var ju att de skulle utmana Datormagazin med lite mer lättsmält material om alternativ till Windows i papperstidningen, så på så sätt blev det ju kalla handen. Men förhoppningsvis kommer det ändå att dyka upp guider och tester mm allt eftersom GNU/Linux m.fl. tar marknadsandelar på skrivbordssidan.
Nåja, jag går i tankarna att få till stånd en gratis papperstidning som Gamereactor.se fast för hemelektronik i allmänhet med tonvikt på just datorer. Jag vet dock inte riktigt vem jag ska övertala att ta på sig detta projekt
Nåja, jag går i tankarna att få till stånd en gratis papperstidning som Gamereactor.se fast för hemelektronik i allmänhet med tonvikt på just datorer. Jag vet dock inte riktigt vem jag ska övertala att ta på sig detta projekt

- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Kämpa vidare! Har du fått fatt i några bra mailadresser till vår lista för pressmeddelanden?
Även om det inte blir en ubuntutidning eller ens en fast sida, kan det vara bra att få ut nyheter
när det kommer nya releaser eller händer annat spännande.
Se'n är det nog en poäng att Ubuntu inte säljer annonser
Även om det inte blir en ubuntutidning eller ens en fast sida, kan det vara bra att få ut nyheter
när det kommer nya releaser eller händer annat spännande.
Se'n är det nog en poäng att Ubuntu inte säljer annonser

OT:Urban Anjar skrev:Kämpa vidare! Har du fått fatt i några bra mailadresser till vår lista för pressmeddelanden?
Kod: Markera allt
nyhet@na.se,
nyheter@vlt.se,
redaktion@magazin24.se,
ulf.carlsson@ostran.se,
tidningen@kalmarposten.se,
nyhetschefen@barometern.se,
dise@di.se,
fredrik.agren@idg.se,
redaktion@nyteknik.se,
tips@daladem.se,
nyhetschef@ht.se,
tips@st.nu,
nyheter@gp.se,
tipsa@ttela.se,
nyheter@datormagazin.se,
tekno@sr.se,
nyhetstips@dn.se,
71000@aftonbladet.se,
tips@expressen.se,
idg.se@idg.se,
71555@svd.se,
72680@sn.se,
72010@gp.se,
nyheter@kristianstadsbladet.se,
redaktionen@tt.se,
redaktionen@sttidningen.se,
redaktion@kungalvsposten.se,
redaktion@uddevallaposten.se,
redaktionen@bohuslaningen.se,
nyhetschefen@norran.se,
72090@vk.se,
niklas.andersson@techworld.se,
internetred@sydsvenskan.se,
webbred@skd.se,
redaktionen@kvp.se,
internet@hd.se,
nyhetstips@op.se,
nyhetschefen@ltz.se,
- Urban Anjar
- Kontakt:
Ja, det var just den listan jag undrade om du hade några tillägg till 

Nope.Urban Anjar skrev:Ja, det var just den listan jag undrade om du hade några tillägg till
Haha, titta vad jag hittade - http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/linuxforalla/ 

Den verkar i och för sig inte särskilt seriös...upnorth skrev:Haha, titta vad jag hittade - http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/linuxforalla/

- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Nja, det är ju inte redaktionen som bloggar, men de tipsar om den här bloggen på sin startsida (kolla längre ner till höger efter en stor fin Tux!): http://pcforalla.idg.se/Kerath skrev:Den verkar i och för sig inte särskilt seriös...upnorth skrev:Haha, titta vad jag hittade - http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/linuxforalla/
- maths57
För många år sedan nu, så hade PC för Alla en artikelserie om att ta datorkörkort. Serien tog upp om datorer, internet, Word, Exel och vad det nu var. Jag klippte ut dom och har haft dom liggande länge, men kan nu inte hitta dom. Kunde man inte föreslå att det gör något motsvarande för Ubuntu? De kunde ju skicka med en extra CD-skiva med Ubuntu till det nummer där den artikelserien börjar.
Här är ett par sätt att påverka innehållet:
Skriv artiklar och bli publicerad här: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.94848
Maila tips och annat till redaktionen: pfa@idg.se
Skriv artiklar och bli publicerad här: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.94848
Maila tips och annat till redaktionen: pfa@idg.se
Såg denna diskussion just nu.
Har alldeles nyss mailat detta till PC för alla:
Döp om tidningen till "PC för Windows".
Ni skriver väldigt mycket om Windows 8 men inte att dom sätter stopp för att installera typ Linux OS i dem?
Med nya windows 8 i datorer går rykten om att man inte kan installera linux operativsystem i dem så många köper nog en med windows 8 installerad och tänker sen installera typ Ubuntu då blir det tvärstopp.
Det är ju inte det lättaste här i världen att köpa en bärbar dator utan att windows är förinstallerat.
Så det hade ju varit bra om även ni skriver om detta så era prenumeranter slipper gå på en mina.
Har tagit upp såna här saker tidigare vad gäller gratis OS men vad jag förstod så var vi inte så många så ni brydde er inte om det.
Så när min prenumeration går ut så blir det ingen ny sådan på eran tidning.
GKH
kenneth@gavlenet.se
www.khillman.com
Har alldeles nyss mailat detta till PC för alla:
Döp om tidningen till "PC för Windows".
Ni skriver väldigt mycket om Windows 8 men inte att dom sätter stopp för att installera typ Linux OS i dem?
Med nya windows 8 i datorer går rykten om att man inte kan installera linux operativsystem i dem så många köper nog en med windows 8 installerad och tänker sen installera typ Ubuntu då blir det tvärstopp.
Det är ju inte det lättaste här i världen att köpa en bärbar dator utan att windows är förinstallerat.
Så det hade ju varit bra om även ni skriver om detta så era prenumeranter slipper gå på en mina.
Har tagit upp såna här saker tidigare vad gäller gratis OS men vad jag förstod så var vi inte så många så ni brydde er inte om det.
Så när min prenumeration går ut så blir det ingen ny sådan på eran tidning.
GKH
kenneth@gavlenet.se
www.khillman.com