Någon som har en ide om vad jag kan göra eller problemet ligger inte hos mig?
Hmm nu är jag inte med alls. Annan client? Citrix är väl Citrix och kör jag Gutsy så är det väl Linuxvarianten jag ska ha? I MS så var det bara att logga in och sedan svara på att jag ville installera ActiveX och ja sedan kom jag åt mina program o skrivbord. Det behövs alltså inte installeras ngn klient allsLars skrev:Citrix, det var länge sedan. Du kanske kan testa men någon annan klient.
Kod: Markera allt
/usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/
När jag har installerat de två filerna så går allt bra, trots, eller kanske tack vare, att jag inte kör vista.This site is protected by certificate from Cybertrust. Most users with access rights to the site can log in and run applications directly witout installing any certificate, but if you use Microsoft Windows Vista you have to install two certificates in your computer.
First, install a root certificate for the certificate issuer from http://secure.globalsign.net/cacert/ct_root.der
Then install an educational certificate from http://secure.globalsign.net/cacert/sureserverEDU.crt
Tack för era tips. Jag ska kolla med rootcertifikaten TicToc och har ställt frågan till IT-avd. Är rädd för att de bara konfigurerat stöd för ActiveX/Javaklienten. Plus att de inte är så glada för mina frågor. Det första svaret var att den på IT som fick frågan inte "supportar" Ubuntu och att frågan går vidare till chefen. Jag är övertygad att chefen är lite trött på mina frågor så vi får väl seStefanB skrev:Kolla med IT-avdelningen om de har konfigurerat stöd för Icaklienten eller om endast ActiveX-klienten tillåts för inloggningen...
Ett råd till nästa gång - nämn inte att du använder Ubuntu (eller snarare Linux), det ger stelbenta IT avdelningar skrämmselhicka... Jag vet, jag har själv jobbat på en sådan.fysroger skrev:Tack för era tips. Jag ska kolla med rootcertifikaten TicToc och har ställt frågan till IT-avd. Är rädd för att de bara konfigurerat stöd för ActiveX/Javaklienten. Plus att de inte är så glada för mina frågor. Det första svaret var att den på IT som fick frågan inte "supportar" Ubuntu och att frågan går vidare till chefen. Jag är övertygad att chefen är lite trött på mina frågor så vi får väl seStefanB skrev:Kolla med IT-avdelningen om de har konfigurerat stöd för Icaklienten eller om endast ActiveX-klienten tillåts för inloggningen...
Ett råd till nästa gång - nämn inte att du använder Ubuntu (eller snarare Linux), det ger stelbenta IT avdelningar skrämmselhicka... Jag vet, jag har själv jobbat på en sådan