Pipet som kommer när man råkar ta bor för mycket text
Pipet som kommer när man råkar ta bor för mycket text
Jag lyssnar ofta på hög musik när jag sitter i terminalen, lite då och då så tar man bort all text man skrivit och tar bort lite för mycket så kommer det pipet som är sååå irriterande kan man ta bort det på något sätt?
Re: Pipet som kommer när man råkar ta bor för mycket text
System / Preferences / Sound och fliken "System Beep", där bockar du av "Enable system beep".
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Eller så går du in i menyn redigera i terminalen och väljer profil.
Där väljer du att redigera din profil. Under allmänt-fliken bockar du ur terminalljud.
Där väljer du att redigera din profil. Under allmänt-fliken bockar du ur terminalljud.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
tack för hjälpen höll på att bli galen
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Går att få bort systempipet även genom terminalen:
Det är inte permanent, utan då får du ändra så modulen pcspkr inte laddas vid uppstart.
Kod: Markera allt
sudo rmmod pcspkr
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag brukar plocka bort hela högtalarn. Det är en ganska stabil lösning. Vem vill ha den skiten igentligen?
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Eftersom BIOS använder sig av den är den högtalaren riktigt nyttig enligt mig. Händer ju väldigt sällan att den behövs iofs.Smygis skrev:Jag brukar plocka bort hela högtalarn. Det är en ganska stabil lösning. Vem vill ha den skiten igentligen?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Konservburk
Jag försökte med det en gång, men det hjälpte inte alls eftersom det uppenbarligen satt en liten piezoelektrisk dito direkt på moderkortet som ryckte in så fort den riktiga kopplats bort.Smygis skrev:Jag brukar plocka bort hela högtalarn. Det är en ganska stabil lösning. Vem vill ha den skiten igentligen?