inga paneler - hilfe!

Beta

inga paneler - hilfe!

Inlägg av Beta »

Hej,
skriver det har i nybörjarforumet da jag kanner mig alltid som en nybörjare, men en admin kan da flytta det har till en annan del av forumet om hon/han vill.
Jag la in Hardy i gar, det funkade mycket bra och jag körde den helnöjd i garkvall. I dag nar jag loggade in i datorn sa har jag inga paneler (har annars den övre och den nedre, det som ar default) pa min arbetsyta. Det har ar ett ganska stort problem da jag inte (som ni ser) kan byta till svenskt sprak, inte kan komma at nagra program och inte at terminalen. Inte ens att högerklicka pa desktoppen och göra en launcher (för att kunna köra terminalen) fungerar. Jag har testat att restarta datorn, det hjalper ej.
Jag antar att det ar nagot program som far gnome att kollapsa i heron, men vad vet jag. Har inte lagt in nat nytt program sen jag upgraderade.

Har ni nagra tips pa vad jag kan göra? Om det krisar, sa far jag kanske installera om ubuntu?

Skulle varmt uppskatta bra ideer för att lösa problemet,

mvh,
Beta
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: inga paneler - hilfe!

Inlägg av vulfgar »

Det kan finnas några bra lösningar i den här tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... pa#p180103

Flyttade tråden: För oss nybörjare --> Ubuntus utvecklingsversion - Hardy Heron
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Beta

Inlägg av Beta »

Hej,
och tack så mycket för det där tipset. Är på jobbet så jag testar det där i kväll.

Satt i går och tänkte på hur stressad man (åtminstonde nån som jag som har ett sjukt kontrollbehov) skulle vara om ens windows dator betedde sig så konstigt som min ubuntu dator gjorde i går. Och tänkte på hur ostressad jag var i går över det hela. Det är en riktigt skön känsla att veta att skiter sig allt, så behöver man inte leta upp den där gamla sunkiga recoveryskivan (windows) man fick med datorn (bara de som riktigt har tur får ju en riktig OS skiva) och som kommer att göra datorn lika bloatware-fylld som den var när man först fick den.
Nu är det i stället bara att ladda ner och lägga in allt igen.

Jag är en amatör på det här och kommer nog att plåga er på detta forum med dumma frågor i åratal till, men jag är helt såld på open source. :)

Jaha, där fick ni en liten success-story mitt i "datorn funkar inte! säg åt mig vad som är felet!" :)

mvh,
Beta
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Känner precis igen mej i detta. Har man sen /home på en egen partition också så känner man sej helt lugn. Det värsta som kan hända är att man får installera om och det går ju fort. Vid min senaste ominstallation så fanns tom mitt virtuella windows kvar med program och inställningar. :D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"