Hej igen,
när jag slår på amsn så får jag upp en ruta om uppdatering till version 0.97.
Om jag då klickar på länkknapp till amsn hemsida kommer det upp en ruta med "kan inte köra mozilla $url. Kontrollera att inställningarna är korrekta".
Testade med att avinstallera amsn och installera det på nytt i Lägg till/Tabort... i hopp om att den kanske skulle vara uppdaterad där, men fick tillbaks samma version som tidigare. Det funkar ju i den gamla versionen men man vill ju ha det senaste om möjligt. Finns det nån speciell inställning man skall göra för att det ska funka?
Vårliga hälsningar från Sveriges framsida, Halmstad
Björn
Uppdatering amsn
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Uppdatering amsn
Använder inte amsn själv men i inställningarna till amsn kan du säkert ställa in vilken browser du vill använda. Välj Firefox där.
Angående senaste versionen så brukar det ta ett tag innan den kommer till ubuntus förråd för nerladdning. Mitt råd är att vänta tills den finns där och uppdatera mha paketeringssystemet ist för att gå in på amsn:s hemsida och ladda ner där.
Angående senaste versionen så brukar det ta ett tag innan den kommer till ubuntus förråd för nerladdning. Mitt råd är att vänta tills den finns där och uppdatera mha paketeringssystemet ist för att gå in på amsn:s hemsida och ladda ner där.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Uppdatering amsn
Tack så mycket för tips.. kollade inställningar och nu är det ok.
Tänkte också vänta tills uppdateringen kommer i ubuntu
Björn
Tänkte också vänta tills uppdateringen kommer i ubuntu
Björn