Jag får ingen ordning på Nvidia kortet. var gång jag ställer in kortet för skärm och grafik-inställningar eller aktiverar nvidia i proprietära drivrutiner möts jag av ett tröstlöst Low-Graphics mode läge efter uppstart. hur jag än försöker så är det i det här läget jag hamnar efter omstart, nvidia inställningarna tycks ej fungera.
jag har försökt att få fason på det via bossiemans fixanvidia script och det funkar tills "gdm stop" växlingen från gnome till terminal. det verkar som om jag har ett annat bekymmer eftersom systemet hänger sig så fort jag försöker växla från gnome till terminal via gdm stop eller ctr-alt-delete . så där stannar scriptet upp. vill få ordning på grafiken, vore tacksam för tips och assistans.
nvidia geforce 6200
Re: nvidia geforce 6200
Jag har själv haft problem med en dator som har ett kort i 6-serien (nVidia 6600) och kanske den kortserien är ett problem i Linux-världen.
Nu testar jag med Hardy Heron och med betan fungerade det dåligt tills jag installerade något jag såg i forumet som heter EnvyNG.
Kanske det är något du kan ha nytta av. Kolla på
http://www.albertomilone.com/
men var försiktig.
Nu testar jag med Hardy Heron och med betan fungerade det dåligt tills jag installerade något jag såg i forumet som heter EnvyNG.
Kanske det är något du kan ha nytta av. Kolla på
http://www.albertomilone.com/
men var försiktig.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hade en bekant som nyligen installera nvidia geforce 6200 kort på Hardy Heron med dem properitära drivrutinerna, allt gick bra och grafiken flöt, glxgears gav ca 800-1000 fps.
Lycka till
Lycka till
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
På denna datorn har jag ett 6200-kort och på min andra ett 6800. Jag har aldrig haft några problem med dessa kort, grafiken har funkat direkt med hjälp av hanteraren för proprietära dirvrutiner from feisty tom hardy.
glxgears ger på denna datorn ca 800fps med compiz aktiverat och drygt det dubbla när jag stänger ner compiz.
glxgears ger på denna datorn ca 800fps med compiz aktiverat och drygt det dubbla när jag stänger ner compiz.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
Jag fick fart på det! Ominstallerade hela systemet, version 7.10. Fick upp Nvidia direkt efter att ha aktiverat den proprietära rutinen. Det måste ha varit något som krånglade innan. allt är frid och fröjd. Tack för svaren