Skicka ljud trådlöst från dator till stereo?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Skicka ljud trådlöst från dator till stereo?
Jag skulle vara intresserad av en trådlös sändare som kopplas till hörlursutgången på min laptop och en mottagare som kopplas till AUX-ingången på min stereo så att jag kan lyssna på Internet-radio på min stereo i rummet intill istället för på min dator i det rummet där jag sitter nu. Finns det något sådant att köpa?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Skicka ljud trådlöst från dator till stereo?
Det finns ju FM-sändare till mp3-spelare, en sådan kan du väl använda.
-
Tack för tipset. Jag kände inte till att sådana FM-sändare fanns men googlade precis lite. De flesta har rätt kort räckvidd. Jag vill ha en som klarar 4 meter + en betongvägg. Dessutom drivs de flesta av batterier eller cigarettändaruttag. Jag vill ha en som jag koppla till ett vägguttag.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Tack för svaren.
Jag kände inte till att FM-sändare fanns. Jag sökte lite men hittade inga som klarar ca 4 meter + en betongvägg och som kör med stickkontakt vilket är vad jag är ute efter (vill inte hålla på att byta batterier hela tiden).
När det gäller PINNACLE SOUNDBRIDGE som du länkade till, Hund, så förstår jag inte riktigt hur det fungerar. Man ska tydligen streama via en trådlös router. Hur går det till? Ska musiken på något sätt skickas från min dator till min router och sedan sändas ut från routern? Måste man inte i så fall ha speciella program för det (som kanske bara finns under Windows)? Dessutom verkar denna pryl rätt dyr.
Jag kände inte till att FM-sändare fanns. Jag sökte lite men hittade inga som klarar ca 4 meter + en betongvägg och som kör med stickkontakt vilket är vad jag är ute efter (vill inte hålla på att byta batterier hela tiden).
När det gäller PINNACLE SOUNDBRIDGE som du länkade till, Hund, så förstår jag inte riktigt hur det fungerar. Man ska tydligen streama via en trådlös router. Hur går det till? Ska musiken på något sätt skickas från min dator till min router och sedan sändas ut från routern? Måste man inte i så fall ha speciella program för det (som kanske bara finns under Windows)? Dessutom verkar denna pryl rätt dyr.
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Annars kanske man kan lösa det med nån sån här apparatur från Classe. Ingen aning om hur kvaliteten är dock:
http://tinyurl.com/2fsdjz
http://tinyurl.com/2fsdjz
- ebbot
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
En fm-sändare är ingen hit. Har en och det låter som man lyssnar på en bilstero med kassett...