Hejsan upplever min nerladdnings hastighet väldigt seg med ubuntu har dist 7.10
Jag har 10/10 uppkoppling och när ja kollar med bredbandskollen så får jag jävligt bra värden osv, men när jag laddar hem nånting så går de kanske 100-500kbs aldrig spikat 1mbs och jag har alltid tankkar 1mbs från dom sajterna/ftperna med windows...
Känns som att nånting stryper & nej jag har ingen router inkopplar..
Låg Hastighet
- kejlsn
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Låg Hastighet
Jag har samma problem nu.
Byggde om min dator igår och satte i ett "MSI p35 Neo"-moderkort. På det sitter ett "Realtek RTL8110SC".
Jag gjorde en fresh installation efter detta och ladda nu ned i max 150kbps när jag innan laddade ned i 1.1Mbps.
Jag brukar använda kommandot:
För att få ordning på allt. Men det funkar inte med nya kortet.
Varför? Detta är verkligen prio nr 1 nu
Har hittat något som verkar vara felet.
I nätverksverktyg är det inställt på vändslingeenhet (lo) istället för Eth0. Hur fixar jag till detta?
Jag googlar för fullt men behöver all hjälp jag kan få.
Byggde om min dator igår och satte i ett "MSI p35 Neo"-moderkort. På det sitter ett "Realtek RTL8110SC".
Jag gjorde en fresh installation efter detta och ladda nu ned i max 150kbps när jag innan laddade ned i 1.1Mbps.
Jag brukar använda kommandot:
Kod: Markera allt
ethtool -s eth0 speed 10 duplex full autoneg off
Varför? Detta är verkligen prio nr 1 nu

Har hittat något som verkar vara felet.
I nätverksverktyg är det inställt på vändslingeenhet (lo) istället för Eth0. Hur fixar jag till detta?
Jag googlar för fullt men behöver all hjälp jag kan få.
- kejlsn
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
jaja, nu pajade X igen. Lägger in Gutsy Gibbon och kollar om det funkar bättre med de nya grejerna i datorn.
Tror ni att det kan vara i BIOS man ställer hur snabbt nätverkskortet ska kunna fungera? Någon som vet?
Tror ni att det kan vara i BIOS man ställer hur snabbt nätverkskortet ska kunna fungera? Någon som vet?
Vad använder du för program när du laddar hem filer?brakim skrev:Hejsan upplever min nerladdnings hastighet väldigt seg med ubuntu har dist 7.10
Jag har 10/10 uppkoppling och när ja kollar med bredbandskollen så får jag jävligt bra värden osv, men när jag laddar hem nånting så går de kanske 100-500kbs aldrig spikat 1mbs och jag har alltid tankkar 1mbs från dom sajterna/ftperna med windows...
Känns som att nånting stryper & nej jag har ingen router inkopplar..
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!