Som topics lyder. Var tankar jag ner OpenOffice 2.4 som en deb-fil? Tänkte uppgradera min befintliga OpenOfficeversion i Gutsy Gibbon.
Just nu struntar jag i om den är på engelska eftersom version 2.3 har en bugg som jag inte uppskattar. Har gått in på OpenOffice hemsida (http://www.openoffice.org) men där kommer jag inte vidare.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Har inte testat att dra ner själv, men ser onekligen ut som att det finns en debfil att dra ör enkelskspråkig verision av 2.4 http://distribution.openoffice.org/p2p/
Försökte att ladda ner den där som deb-fil men fick detta svar:
"The download you have chosen is not available.
Please use the BACK button to return to the erroneous page or go to Download Central."
rpm-versionen verkar fungera att ladda ner men det hjälper väl knappast?
Hade varit kul som man kunde använda pakethanteraren för en sådan tung applikation som openoffice istället för att försöka sig på en tar.gz
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
På sidan jag länka till så valde jag Openoffice 2.4.0, Linux (deb-based) samt English (en-us) så fick jag en torrent.
Annars kan du dra en rpm och konvertera med Alien, den finns i synaptic och sen tror jag man skriver alien filnamn i terminalen så får man en deb. Det står nånstans här på forumet om jag missminner mig
Cadryc skrev:På sidan jag länka till så valde jag Openoffice 2.4.0, Linux (deb-based) samt English (en-us) så fick jag en torrent.
Annars kan du dra en rpm och konvertera med Alien, den finns i synaptic och sen tror jag man skriver alien filnamn i terminalen så får man en deb. Det står nånstans här på forumet om jag missminner mig
Fanns svenska att välja där också om man föredrar det.
Har packat upp arkivet nu, det innehåller 13 st .deb-filer.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Cadryc skrev:På sidan jag länka till så valde jag Openoffice 2.4.0, Linux (deb-based) samt English (en-us) så fick jag en torrent.
Fanns svenska att välja där också om man föredrar det.
Jag blev också förbryllad över att man fick ner en massa deb-filer. Ska man installera alla dessa en efter en?
vulfgar skrev:Fanns svenska att välja där också om man föredrar det.
Trevligt, såg på svenska OOo-sajten att den svenska versionen skulle dröja till 31 mars pga utrymmesskäl på servrar, så jag testade aldrig det. Men nu får jag sprida ordet till de stackars windowsanvändarna jag känner att även den svenska finns tillgänglig
ZX Spectrum skrev:Förresten, den innehöll inte 13 deb-filer utan 30(!) deb-filer.
Vi kanske inte hämtade samma då. Jag har inte testat att installera ännu, håller på att brottas med ett problem med en forummodd som inte vill fungera riktigt på mitt testforum och är alldeles för uppretad för att ta ytterligare risker just nu.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
ZX Spectrum skrev:Var inte helt lätt att få in core-filerna till OpenOffice.
Är denna som ska installeras först:
openoffice.org-core01_2.4.0-12_i386.deb
Då får jag detta meddelande:
"Error: Dependency is not satisfiable: openoffice.org-core02"
Försöker jag med openoffice.org-core02_2.4.0-12_i386.deb så blir felmeddelandet:
"Error: Dependency is not satisfiable: openoffice.org-core01"
Har detta med linuxkärnan att göra?
Nej det har det inte.
En mindre kul sak med DEB-filer, iaf om det är flera är att veta i vilken ordning man ska installera dom eftersom vissa paket kräver vissa beroenden innan det kan installeras.
Du får helt pröva en efter en tills det blir i rätt ordning.
Jag installerade Hardy Heron idag och var spänd på att se buggen borta i OpenOffice och det var den faktiskt.
Nu är frågan, är det OOo 2.3 eller OOo 2.4 jag har nu?