Vilket bittorrentprogram använder du?
SV: Vilket bittorrentprogram använder du?
Deluge är en trevlig klient, skriven i Python och GTK+. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- DrMegahertz
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
rTorrent, resurssnål och liten, innehåller de funktioner jag vill ha. Dock så är det lite knepiga kommandon, men man lär sig efter ett tag 
Azureus äter för mycket av mitt minne för att jag ska tycka om den.

Azureus äter för mycket av mitt minne för att jag ska tycka om den.

Själv använder jag Azureus, men enda gången jag märker av att det riktigt segar ner min dator är när jag har igång Nicotine+ samtidigt. Så den rekommenderar jag. 

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag försökte installera deluge idag, jag laddade hem deluge-0.5.0.tar.gz och packade upp den. Sedan följde jag readme filen som fanns i paketet, dvs installerade alla bulid dependencies som man skulle behöva.kaapu skrev: Gillar inte Azureus, använder aldeles för mycket av datorns resurser.
Så därför kör jag med Deluge !!
http://deluge-torrent.org/
Faktiskt det bästa torrentprogrammet som jag hittat!
Men när jag kör kommandot sudo python setup.py build får jag följande felmeddelande: error trying to exec 'cc1plus': execvp: Filen eller katalogen finns inte
error: command 'gcc' failed with exit status 1
Gjorde du på samma sätt när du installerade? Tacksam för all hjälp

kTorrent hängde sig efter att jag lekt för mykcet(?) med inställningar
rTorrent var en trevlig överraskning, fungerade bra men saknade en del inställningar samt det grafiska.
Sitter idag med qBittorent som bygger på rTorrent, men har ett gui. Inte helt nöjd - magert med inställningar och inte sådär användarvänligt som jag uppskattar. Dessutom verkar det som att den använder betydligt mer bandbredd än vad som anges i klienten (kan vara ett fall av sk. bandbreddsparanoia..)
Usch, det är väl bara att erkänna att jag saknar kära uTorrent. Blir till att testa det via wine ikväll.
rTorrent var en trevlig överraskning, fungerade bra men saknade en del inställningar samt det grafiska.
Sitter idag med qBittorent som bygger på rTorrent, men har ett gui. Inte helt nöjd - magert med inställningar och inte sådär användarvänligt som jag uppskattar. Dessutom verkar det som att den använder betydligt mer bandbredd än vad som anges i klienten (kan vara ett fall av sk. bandbreddsparanoia..)
Usch, det är väl bara att erkänna att jag saknar kära uTorrent. Blir till att testa det via wine ikväll.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Re: SV: Vilket bittorrentprogram använder du?
Det måste räknas som oldschool.HenrikAn skrev:Jag använder btlaunchmanycurses, räknas det som oldschool eller bara dumt?

Finns det alternativ till rtorrent (förutom btlaunch...), eller är det det mest resurssnåla programmet att köra i terminal?
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: SV: Vilket bittorrentprogram använder du?
*räcker upp handen*kaapu skrev:Gillar inte Azureus, använder aldeles för mycket av datorns resurser.
Så därför kör jag med Deluge !!
http://deluge-torrent.org/
Faktiskt det bästa torrentprogrammet som jag hittat!
Re: Vilket bittorrentprogram använder du?
Deluge körde jag ett tag, ca en dag och jag gillar hur det fungerar och ser ut men så fick jag syn på transmission, och shit vad litet lätt och snyggt torrentprogram! men något jag saknar i alla program jag än så länge har testat är möjligheten att när jag startar en nedladdning så kan jag välja vilka filer i torrenten jag vill ladda ned, vet att Utorrent har det och jag brukar använda den funktionen i windows med utorrent mycket ofta. synd att det inget finns några andra torentprogram som har den funktionen...
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Deluge har det. Du behöver bara aktivera det (plugin som medföljer och finns i listan när du installerat).ollebro skrev:något jag saknar i alla program jag än så länge har testat är möjligheten att när jag startar en nedladdning så kan jag välja vilka filer i torrenten jag vill ladda ned,
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Har kört med deluge länge men nu när Hardy heron släpps med Transmission så ser jag inte längre nån nödvändighet med deluge. Transmission funkar perfa och är default i Hardy Heron. 

jasså! underbart! men jag gillar fortfarande transmission mer, får la ha två och använda deluge när det är enskilda filer jag vill åt.eyerouge skrev:Deluge har det. Du behöver bara aktivera det (plugin som medföljer och finns i listan när du installerat).ollebro skrev:något jag saknar i alla program jag än så länge har testat är möjligheten att när jag startar en nedladdning så kan jag välja vilka filer i torrenten jag vill ladda ned,
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Använde deluge ett par månader (efter att azarus segat så sjukt mycket), men sen blev jag lite kräsen på det också, och vill ha något som liknade mikro/u-torrent. Då var rtorrent det bästa, det tar lite minne framförallt. Och när man väl fått igång det är det inte jättesvårt.
Ktorrent ! Den bästa 

Transmission fungerar, men det finns inte så mycket inställningar. Den är helt enkelt för simpel, i alla fall för mig.Bossieman skrev:Har kört med deluge länge men nu när Hardy heron släpps med Transmission så ser jag inte längre nån nödvändighet med deluge. Transmission funkar perfa och är default i Hardy Heron.
Jag använder rtorrent och Deluge. Fungerar utmärkt!