Köra Gimp i ETT fönster?

kaapu

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av kaapu »

Stör mig grymt mycket på att Gimp körs i så många fönster.
Har testat att ha alla fönster under en flik, men gillar inte det.
Det finns inget plugin eller liknande som gör att Gimp körs i ett fönster?
Okänd

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av Okänd »

Umph...

Jag har för mig att Photoshop öppnar flera fönster, är man van vid det så borde det inte vara ett problem. Är man inte van vid det så se dessa fönster som verktygsfält som finns i sina egna fönster, lite mer fullständiga än de varit annars. :)
Okänd

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av Okänd »

Jag har inte testat följande guide (kör inte Xubuntu) men det går nog utan större svårighet att få detta att fungera i Ubuntu: http://xubuntu.wordpress.com/2006/09/05 ... ne-window/

Om du inte får till det så ska jag försöka ta en titt på detta de kommande dagarna.
kaapu

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av kaapu »

Jo, har testat den guiden men då ser allting ut som xubuntu. Det vore härligt om det fanns något för Ubuntu också. :) Så att man får samma tema etc.
Enselic

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av Enselic »

Jag har skrivit ett par patchar till GIMP, så jag har ganska bra koll på GIMP i allmänhet.

GIMP utvecklarna tycker (som många andra inom användarbarhet) att MDI:er (Multiple Document Interface) förstör mer än de tillför. Tanken är att den inte makar sense att ha ett litet skrivbord i skrivbordet, skrivbordet (desktoppen) borde sköta allt som har med fönster att göra.

Intressanta saker finns att läsa på: http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_d ... _interface
Okänd

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av Okänd »

[quote="Enselic"]GIMP utvecklarna tycker (som många andra inom användarbarhet) att MDI:er (Multiple Document Interface) förstör mer än de tillför. Tanken är att den inte makar sense att ha ett litet skrivbord i skrivbordet, skrivbordet (desktoppen) borde sköta allt som har med fönster att göra.[/quote]
:rolleyes:
Låter som en klassisk efterkonstruktion av utvecklare när något är för svårt eller jobbigt att ändra.
Självklart finns det en poäng i att gruppera ihop fönster som man mer eller mindre måste jobba i samtidigt. Vem vill sitta med 20+ öppna fönster och klicka eller alt-tabba igenom i fönsterhanteraren... :D
Okänd

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av Okänd »

Kan vara intressant att påpeka att Photoshop för Mac är precis som Gimp. En massa fönster över skrivbordet, som jag iof störde mig på då jag ofta klickade brevid ett fönster och då kom skrivbordet fram och alla fönster stängdes ner.
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Köra Gimp i ETT fönster?

Inlägg av HenrikAn »

För att svara på frågan, kolla in gimpshop!
Har inte använt det själv, men det verkar vara vad du frågar efter?
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"