Ati control panel och tv-out

zoddic

Inlägg av zoddic »

Ja, den här frågan har säkert berörts någonstans i forumet tidigare men jag har sökt så gott jag kunnat utan att hitta svar.

Jag har ati kort. Drivisar och så är installerade och allt funkar perfa. Men jag har ingen ati control panel.
Min tv-out fungerar som den ska, clonat. Men om jag ska titta på en film i "fullskärm" på tvn så får jag manuellt justera storleken på filmen
på datorskärmen. Liksom passa in den så att den breder ut sig över hela skärmen på tvn. I windows blir det ju så att om man sätter igång en film så maximeras den automatiskt på tv:n.

Så:

1 Hur får jag en ati control panel
2 Hur får jag filmer att maximeras på tvn automatiskt när jag kör dem i ubuntu.

Hoppas någon har nåt bra svar :) tack
Kylnegzmieer

Inlägg av Kylnegzmieer »

Jag behöver också hjälp med detta.
Kom loss, ge oss hjälp! =D
Tack på förhand!
Okänd

Inlägg av Okänd »

1. Har hört att den där ati control panel är värdelös och buggig. Min fungerar inte, visar bara Clone mode eller nåt sånt.

2. Får du inte bättre svar så får du nöja dig med detta :| att söka i http://www.ubuntuforums.org och http://google.com/linux
zoddic

Inlägg av zoddic »

Ok, aja inget att göra åt. Jag har gett upp nu efter att hela dagen försökt få en bra tv-ut. Ati kontroll panlen fick jag igång till sist men som du säger var den ju ganska värdelös.
Judy Nails

Inlägg av Judy Nails »

[quote="zoddic"]Ok, aja inget att göra åt. Jag har gett upp nu efter att hela dagen försökt få en bra tv-ut. Ati kontroll panlen fick jag igång till sist men som du säger var den ju ganska värdelös.[/quote]
det enda raka är att köra Win XP... tragiskt.
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"