Nedräkning
-
- Utgåva: 8.04 Hardy LTS
Nedräkning
Jag har sökt med ljus och lykta efter en lämplig liten desklet (eller liknande) med en nedräkningsfunktion. Vill lägga in den på min sons skrivbord, eftersom han hela tiden undrar över hur många dagar det är kvar till födelsedagen etc... Någon som har nåt bra tips!?
Senast redigerad av 1 henke, redigerad totalt 13 gånger.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Nedräkning
En snabb sökning på ordet countdown i paketförråden ger bl.a.: timer-applet, kdoomsday & gdesklets-data.
Har du testat några av dom?
-
Har inte det. Däremot gick jag in i Desklet-programmet och hittade en desklet som heter "Countdown 2 0.1 fast"...johanre skrev:En snabb sökning på ordet countdown i paketförråden ger bl.a.: timer-applet, kdoomsday & gdesklets-data.

Senast redigerad av 1 henke, redigerad totalt 13 gånger.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Du har kanske sparat plats istället. 10 andra personer som söker samma info hittade detta vid en forumsökning...henke skrev:Har inte det. Däremot gick jag in i Desklet-programmet och hittade en desklet som heter "Countdown 2 0.1 fast"...johanre skrev:En snabb sökning på ordet countdown i paketförråden ger bl.a.: timer-applet, kdoomsday & gdesklets-data.
Har du testat några av dom?Hur kunde jag missa den tidigare? Ledsen att jag utnyttjat hårddiskplats på det här forat med min onödiga fråga...

Det finns knappast några onödiga frågor.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
Pratar ni om countdown till den skarpa versionen hittade jag en på <a class="postlink" href="http://www.ubuntu.com">http://www.ubuntu.com</a> men nu kommer jag inte i håg exakt var den låg..
Kanske nåt att ha på ubuntu-se på förstasidan..?
Kanske nåt att ha på ubuntu-se på förstasidan..?
- ajja
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Frågan var inte det minsta onödig. Om inte du skapat en tråden hade jag nog inte kommit på tanken att använda gDesklets countdown2 version 0.1 fast för att visa hur lång tid det är kvar tills jag ska flytta (38d 15h 10s) 

-
HÄRLIGT att kunna bidra så till mänskligheten, genom ett i mitt tycke ganska onödigt inlägg...ajja skrev:Frågan var inte det minsta onödig. Om inte du skapat en tråden hade jag nog inte kommit på tanken att använda gDesklets countdown2 version 0.1 fast för att visa hur lång tid det är kvar tills jag ska flytta (38d 15h 10s)